~Happiness is a state of mind~

En massa positiva saker händer på mitt jobb just nu. Jag skriver sällan eller aldrig om jobbet, men jag reflekterar ofta över hur bra jag har det! Det är inte alltid världens roligaste, men jag klagar absolut inte, för jag har en bra chef, bra kollegor (alla män), bra arbetstider med frihet under ansvar, möjlighet att jobba hemifrån om det behövs, eget kontor med lugn och ro och aldrig någon stress eller övertid.

Det går väldigt bra just nu och vi växer och har precis startat en helt ny avdelning. Det ska bli spännande att få vara med på denna resa!

Social media. Alltså, det är både på gott och ont, detta fenomen. Facebook är jag sällan på längre, bara om jag får någon notis så går jag in och kollar, men i övrigt är jag så trött på att folk antingen slänger ur sig hur kränkta de är över allt möjligt, eller hur underbara liv de har där allt är perfekt. På ytan.

För min känsla är att det har blivit så ytligt, folk har blivit så ytliga på social media. På instagram följer jag personer som inspirerar mig, inte folk som får mig att må dåligt på grund av att de ger sken av att leva en utopisk idyll.

Min positivitet och strävan efter att må bra och låta bra tankar styra hur jag mår, kommer inifrån mig själv. Jag kan inte hämta detta utifrån, där så mycket går ut på att folk hackar på varandra, trycker ner varandra, är avundsjuka och bittra.

be-positive-quotes-week-9-2

Jag har till stor del slutat reta upp mig på folks olika åsikter. Åsikter som förr kunde få min puls att skena och blodet att rusa. Jag vill helt enkelt inte lägga min energi på sånt längre. Och jag mår så himla mycket bättre!

be-positive-quotes-week-2-1

Varje dag gör jag ett aktivt val att vara positiv, att se på glaset som halvfullt i stället för halvtomt, att göra mitt bästa för att dagen ska bli bra och att folk runt omkring mig ska må bra. Men jag gör inte det för deras skull, jag gör det för min egen. För mår jag bra, så mår min familj bra och på sätt blir cirkeln sluten!

Min blogg handlar nog mycket om detta nuförtiden, mina tankar och känslor, och mindre om vad vi gör varje dag!

445269

xoxo

Kommentera

