Inspiration

Den rubriken har jag nog använt en hel del gånger, men det är ett sådan ord som jag aldrig kan få nog av. Jag kan aldrig få nog av att inspireras. Det finns vissa människor som bara har en naturlig förmåga att fullkomligt hänföra och fängsla en med det som de har att berätta, visa eller göra.

Jag slukar allt jag blir inspirerad av, ofta med en stor hängivelse och jag blir liksom fylld med detta nya intryck och tar till mig och omvärderar och gör förändringar utifrån hur mitt liv ser ut och hur jag kan och vill förbättra det!

En blogg som jag har blivit otroligt inspirerad av genom åren är Mary af Rövarhamn som handlar om en familj som seglade jorden runt under 4 år, medan barnen fortfarande var små. Nu var det inte så att jag blev inspirerad av den bloggen för att jag planerar en världsomsegling, jag kan inget om båtar och har inte intresset heller, utan det handlade om att följa sina drömmar, att våga och om reflektionerna som Linda (mamman) bloggade om under resans gång, på ett otroligt vacker och insiktsfullt sätt! Jag blev helt ”blown away”, i brist på en bättre svensk översättning, när jag läste alla inlägg från början till slut. Linda har fortsatt blogga efter att de kom hem till Sverige igen och ett av de finaste inlägg jag någonsin läst var det när hon beskrev 14 saker hon hade lärt sig under resan. Jag har tagit screenshot av listan för att ni ska kunna läsa och begrunda. Gör det. Läs och begrunda dessa kloka ord. De ger tid för eftertanke, det kan jag lova!

Xoxo

Kommentera

