Välmående

Det är cirka en och en halv vecka sedan jag på allvar började yoga igen. Och takterna sitter i. Det har inte tagit lika lång tid att komma igång och hitta tillbaka, som det gjorde när jag var riktig nybörjare. 

Jag har jobbat intensivt med att lära mig två nya poser och få in dem i min rutin utan att behöva stanna upp i mitt flow. 

Ustrasana (camel pose):


Vasisthasana (side plank ):


Och igår satt dem äntligen! Jag kunde hålla positionerna utan att känna det som att jag skulle slita av någon muskel. Jag andades igenom och öppnade upp bröstkorgen och kände styrkan i armarna. Första gången jag gjorde vasisthasana så ramlade jag ihop, haha! Orkade inte hålla och det gjorde ont överallt. 

Jag blev så stolt igår att jag var tvungen att visa min man. Nästa gång ska jag be honom fota också. Hade alltså ett riktigt bra flow igår och även om musklerna darrade som gelé och svetten lackade efteråt, så ville jag bara göra mer. Det är tjusningen med yoga. Man får en enorm kick när man plötsligt klarar något man aldrig trodde att man skulle klara! 

Och i natt sov jag riktigt bra för första gången på flera nätter. Yoga alltså! Love it!

Namaste!

Xoxo 

Kommentera

