Mörkare tider

I morse när jag väckte C så sa han ”det är inte dags att gå upp nu, det är ju mörkt”. Och jag kan förstå känslan. När inte solen skiner på morgonen är det numera ganska mörkt vid kvart i sju när jag väcker barnen. Vi har haft tur den senaste tiden, med en hel del sol och fina ljumna kvällar. Det är härligt när barnen kan vara ute och leka på kvällarna, tids nog blir det höstrusk och kyligt. 

Men nu är jag ju en sån person som inte bara älskar sommaren, utan även älskar hösten. Den friska, krispiga luften, löven som ändrar färg, stövlarna och koftorna man får ta på sig och ljusen och brasorna man tänder på kvällarna! Älskart! Levande ljus tänder jag förvisso nästan året runt, men det är nåt visst när man kan tända dem redan till kvällsmaten. 

Löven har börjat ändra färg, men ännu känner jag inte riktigt hösten i luften. Jag vet att den smyger så sakteliga och den kommer snart. Men än går barnen utan jackor till skolan, en hoodie räcker, och än har jag min tunna jacka. 

Jag känner mig varm inombords. Saker och ting håller på att falla på plats. En efter en. Tanken har en fantastisk kraft att påverka hur man mår. Och jag jobbar med tanken varenda dag, ständigt påmind om att det är jag själv som lägger grunden för hur jag ska må och uppleva de saker som sker omkring mig. 



Xoxo

Kommentera

