I fas

Livet just nu! Lugnt, harmoniskt och ro i själen. Och min älskade yoga alltså! Efter en vecka känner jag redan stor skillnad både i kroppen och i själen! Det är som att livet vet att det är just detta jag behöver nu. Att jag har grubblat för mycket det senaste halvåret, att för många negativa tankar har fått lov att härja fritt i mitt huvud!

Jag har äntligen släppt dessa tankar för vinden. Jag är i fas och hur sårbart det än är, dessa stunder av harmoni, så måste jag omfamna det och tillåta mig att njuta och tycka att livet är förbaskat härligt! Det är inte så att livet är perfekt, nä så klart inte, men jag har funnit en balans inom mig där jag kan hantera de oundvikliga problemen.

Vi har fullt upp i veckorna sen båda barnen började spela fotboll, så med lugn menar jag inte att vi kan sitta och rulla tummarna varje dag, långt ifrån. Med lugn menar jag lugn inom mig! Och det är det viktigaste. Att vardagens många moment inte blir till stress, utan jag kör på 110% med lugn i själen och glädje i att få leva ett aktivt liv! 

Jag visste inte hur mycket positivt som skulle komma ur denna förändring med barnens nya fotbollsklubb och att C också spelar nu. Men det har blivit så otroligt positivt och har en väldigt fin inverkan på båda barnen. Det är en fantastiskt bra klubb och både jag och min man är så himla nöjda!

Igår var vi på match i Båstad! Underbart väder och vilken vacker plats! Hade gärna bott där!

Idag är det fredag och hela familjen är lite småförkyld. Men helgen ligger framför oss relativt oplanerad. Och den känslan är underbar!

xoxo

Kommentera

