Back to yoga

I flera månader har jag haft uppehåll från yogan. Nog närmre ett år om jag tänker efter. Varför slutar man med något som får en att må så bra? Livet kommer emellan och i början av detta året var jag rätt deprimerad och kände inte för någonting. 

Men nu har jag fått en nytändning och känner att jag vill komma igång igen. Körde mitt första riktiga pass idag. Mycket har jag tappat. Kroppen är stelare, mindre flexibel och smidig. Jag kom inte lika djupt i mina poser och rörelser men jag kan inte förvänta mig toppresultat första gången. Jag tar det med ro. För det bästa av allt är känslan jag har i kroppen nu efteråt. Ett totalt lyckorus! Jag öppnade upp hela min bröstkorg och det känns som kroppen kom till liv igen. Det låter kanske flummigt, men har man aldrig provat så kan man aldrig förstå känslan! 


Som sagt. Poserna lämnar mycket att önska. Men jag älskar känslan av att ha hittat hem igen! 

Namaste 🙏

Xoxo

Kommentera

