Lite av varje

I onsdags spelade C sin första match för sin nya klubb. Han har ju egentligen aldrig tränat fotboll i nån klubb utan endast provat på. Men han är väldigt duktig och två mål gjorde han, vilket jag faktiskt inte hade räknat med så här i debuten. Jag och min man var grymt stolta. Även mormor och morfar och morbror med familj var och hejade på. 


Våra veckor består nu av väldigt mycket fotboll och allt där omkring, men inget gör mig lyckligare än att se barnen leva, vara lyckliga och frodas! 

Idag åker C på läger med sin klubb. De åker i eftermiddag och kommer inte hem förrän söndag eftermiddag. Jag saknar honom redan, men jag är övertygad om att han kommer ha riktigt roligt och lära känna nya kompisar! 

Jag försöker följa mitt träningsschema så gott det går. Jag har kommit ifrån det här med att hela tiden tänka på vikten och hur jag ser ut och det känns skönt. Jag är fin som jag är. Jag tränar för att jag blir pigg och mår bra av det! Jag undviker socker för att jag helt enkelt inte mår bra av det, men unnar mig så klart lite gott också. 

Mina väninnor hinner jag inte träffa så mycket som jag hade velat och det känns emellanåt som att vi håller på att glida ifrån varandra. Vi hörs inte av lika ofta, våra liv går i olika riktningar och man tappar gemenskap. Men jag hoppas att det är en fas och vi kommer hitta tillbaka så småningom igen. Livet rullar på med obarmhärtig fart för alla! 

Ikväll ska vi mysa med A och äta god mat, det är sällan man bara har ett av barnen att rå om. Och i morgon åker min man neråt i Skåne för att hjälpa till på lägret och då ska jag och A passa på att ha egentid och verkligen mysa! Jag längtar! 

Några orosmoln finns dock ändå på min annars soliga himmel. Livet är sällan helt problemfritt. Men jag försöker att ta det som det kommer. Det är inga saker som handlar om liv eller död, så jag väljer att ha lite perspektiv! 

Önskar er alla en underbar fredag! 

Xoxo

Kommentera

