Gilmore Girls

Jag måste erkänna att jag ibland har förutfattade meningar om olika saker. Men jag är även den första att erkänna om jag har fel i saken och blir väldigt ofta positivt överraskad till mycket!

En sådan sak är Gilmore Girls. Hade hört så mycket om den serien, och nog sett någon snutt här och där när den gick på tv, men aldrig riktigt funderat på den som något jag vill se. Mycket berodde på att jag hade sett skådespelerskan, Lauren Graham, i serien Parenthood, och i den serien gillade jag inte alls hennes karaktär och därmed blev jag anti någon annan serie med henne.

(Man kan inte annat än älska dessa karaktärer. Kelly Bishop kommer man ju ihåg från Dirty Dancing och hon är underbar i denna serie!)

06f56b2f6c6b033298d4a77f60a484c62146d5e1ddede6ad43699163d8234023

Men, eftersom Gilmore Girls kom på Netflix, och jag har hört endast lovord om serien, så bestämde jag mig för att börja se den. Och OM jag fick svälja min egen förutfattade mening! Den är SÅ bra! Varm, rolig, mysig och utspelar sig i en småstad i Connecticut, en delstat som jag älskar att se i filmer osv. Där är något otroligt charmigt över den miljön! Så nu, några veckor senare, är jag inne på 5:e säsongen och sörjer nästan redan att det bara är 7 säsonger. Serien började sändas för 16 år sen (!!) och slutade sändas år 2007, så jag är inte så snabb i vändningarna, men glad att jag tog chansen. Och nu älskar jag Lauren Graham igen, haha! Det bästa är att det har gjorts 4 helt nya avsnitt av serien som kommer på Netflix i november. En reunion! Kan det bli bättre!! Är så spänd på det!

Det jag älskar mest med den, är att den aldrig blir överdramatisk och tillgjord, den lever på dialogerna och de små händelserna i dessa människors liv. Feelgood när det är som bäst!

xoxo

Kommentera

