Vad hände med sommaren 

Svisch sa det, så var sommaren förbi. Det är bara början på augusti, men vädret börjar mer likna höst! Men jag hoppas fortfarande på en varm och vacker sensommar! 

Igår tränade barnen fotboll i ösregn! C var helt blå om läpparna när han var klar och han fick sitta invirad i en handduk i bilen på väg hem. Sen var det raka vägen in i en varm dusch och jag satte igång bastun! 

Mannen och A kom hem från hans träning, lika dyngsura bägge två. In i duschen med dem också medan jag slängde alla blöta kläder i tvättmaskinen och satte skorna i skotorken! 

Jag är så himla stolt över mina barn alltså! Att de vågar gå emot strömmen, göra sina egna val och det som känns bäst för dem själva, inte göra vad alla andra gör! A är bara 7 år och då kräver det enormt mod att bara lämna alla kompisar i fotbollslaget för att söka sig vidare dit han känner han vill. Jag och mannen är förbluffade över detta. C har också gått fullständigt utanför sin trygghetszon och valt att börja träna fotboll i en helt annan klubb än där han har alla klasskamrater. Vi har två väldigt sociala barn som vågar, när det är något de brinner för. I andra sammanhang kan framförallt A vara lite blyg, men inte när det gäller fotboll! Och jag beundrar detta, att de vågar gå efter det de vill ha, satsar och är orädda att prova ny mark! Det ska bli väldigt spännande att följa! 

En väldigt hektisk vecka är det och nästa lär bli samma då mannen är bortrest hela veckan! 

Fotboll i ösregn! Jag satt iaf i bilen. 


Xoxo

Kommentera

