Förändring

Man kan aldrig lita på att någon annan ska komma och förändra ens liv i den riktning man vill. Man är sin egen kapten och man är själv ansvarig för sitt eget liv. 

Under några veckor har jag funderat på en hel massa saker. Analyserat och försökt komma fram till varför jag känner vissa saker som jag känner. 

Jag är läst intressenta artiklar på internet och jag har pratat med min man, som kommer med många goda råd och förvånar mig med sin insikt ibland! 

Jag har fått några aha-upplevelser och tagit några viktiga beslut. Därmed inte sagt att dessa förändringar jag vill göra kan ske över en natt. Förändring kräver tid och tålamod. I alla fall på den nivån jag vill göra förändringar. Snackar vi förändring i hemmet kan det gå väldigt fort, men nu är det alltså på ett djupare plan. 

Jag är nöjd med de beslut jag har tagit hittills. Jag vill inte pusha för fort och för mycket. Det räcker med detta så länge. Magkänslan säger mig att det kommer bli bra, att något positivt definitivt kommer bli resultatet. 



Xoxo

One thought on “Förändring

Kommentera

