Mammahjärtat värker

Jag skrev om detta för ett tag sen. Men jag måste lätta mitt hjärta och det är ju det min blogg är till för! 

Jag tycker så synd om min äldste son. Mitt hjärta värker och jag vill bara gråta. Hans ”kompisar” är så taskiga! Nu är det sommarlov och i och med att vår semester är slut så är han själv hemma. Nu har vädret varit bra några dagar och hans kompisar åker och badar osv. Och han är hemma ensam utan att ha någon att vara med. Visst, alla har sitt liv och jag förstår det mer än väl. 

Men till saken hör, att de här kompisarna följer med varandra och badar eller hittar på andra saker, men ingen frågar om C vill hänga med. Jag förväntat mig absolut INTE att någon annan ska ta hand om min son för att vi jobbar, men detta handlar om att de andra två SÄLLAN eller ALDRIG frågar C om han vill följa med på något. De två åker alltid ihop. Det gör så fruktansvärt ont att stå vid sidan och se på och inte kunna göra annat än att försiktigt ifrågasätta och försöka få igång lite tankar hos sonen. Han själv måste ju komma till insikt om att de inte är bra vänner. Han är alltid den som blir lämnad utanför och går och väntar på de andra. Och när de väl hör av sig ska allt vara på deras villkor och C har inget att säga till om vad gäller hur/var/när de ska träffas. 

Så här har det varit under lång tid, men han har inga andra vänner och därför fortsätter han att gå med på deras ”spel”.  Ingen vill vara utan vänner. Speciellt inte när man är 11 år. 

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att mitt hjärta brister och jag hoppas att det här med att han ska byta skola och börja spela fotboll hjälper till på vänfronten! 

Barnen är ens allt! Och att se sina barn sårade värker i hjärtat mer än någon annan hjärtesorg! ❤️

Xoxo

One thought on “Mammahjärtat värker

  1. Det är hemskt att se sina barn ledsna. Och ofta lyssnar de inte på våra råd. Vi är ju dumma föräldrar. Min son är liknande situation. Han har inte heller så många vänner. Och de han har trycker ofta ner honom. Påpekar att han är kass. Och framför allt han spelar inte fotboll. Då är man inte lika mycket värd tydligen. Under detta sommarlovet har han många gånger kommit hem ”tidigt” och sagt att han inte orkar vara mer detta är psykiskt påfrestande på honom. Hoppas att fotbollen och byte av skola hjälper er son 💚.

Kommentera

