Saknar ord 

Jag har så mycket jag vill säga. Så mycket jag känner. Så mycket som vill komma ut. Frustrationen gror starkt inom mig just nu, men jag kan inte säga det jag vill säga. 

Vissa saker är stora andra är små. Men var ska man börja? Ska jag börja med det som ligger mig närmast, det som påverkar mig mest? Eller ska jag börja med hur skruvad denna världen är som vi lever i? Jag vet inte. Just nu greppar jag inte mina känslor överhuvudtaget. Även om jag bortser från vår skruvade värld. Får inte grepp. Ångest. Sorgsen. Glad. Lycklig. Ledsen. Arg. Frustrerad. Besviken. 

Hur kan man känna allt detta samtidigt?

Xoxo

2 thoughts on “Saknar ord 

  1. Oj då. Nu vet jag ju absolut inte vad det hela handlar om men jag känner igen det du beskriver som livets berg-och-dalbana. I Kalifornien gick jag till en life coach som lärde mig att det är hur vi tänker kring det som händer oss som styr hur vi mår, och det var en stor insikt. Om man lär sig att styra sina tankar kan man alltså på så sätt styra sitt mående. De flesta av oss tror att X har hänt och därför är jag ledsen/sorgsen/arg/deprimerad/rädd etc. Punk slut och vi är alltså slavar av något vi inte kan påverka, tror vi. Men steget vi missar mellan händelsen och känslan som händelsen resulterar i är våra tankar. Det är så här i verkligheten: X händer, vi tänker Z om X och det är Z som sedan resulterar i specifika mående. Hänger du med? Man kan träna sig i detta, och det tar ett tag men när man behärskar det så rinner saker av en och andra rör en inte alls. Wendy Kranz som du hittar här med hemsida och blogg och allt var min life coach http://www.damnthirsty.com/.

    Kram och hoppas tumultet lägger sig snart.

    Kram Anneli

Kommentera

