Vacation mode

Andra långhelgen på raken för mig! Lite lyxigt känns det allt! Och vädret har levererat varenda dag! Jag känner mig redan i semestermode, så mycket har jag njutit även denna helg! 

Jag har tränat, läst min bok, tittat på tv-serie, druckit drinkar, ätit god mat, spelat spel och lagt pussel med barnen, myst med familjen och bara haft det så himla bra! Lite fix och don i hem och trädgård har det också blivit. Och jag har kopplat av ända in i själen, det är helt klart! 

Idag åkte vi in till stan för en strandpromenad och glass! Vi såg även det sista på Helsingborg Triathlon, imponerande. Trevlig stämning och lagom med folk. Denna staden är underbar på sommaren! Jag älskar att bo vid havet! 



Men innan vi åkte in till stan överraskade vi min mamma. Jag och min bror med familjer gjorde så som vi gjorde när pappa gick i pension, vi köpte fina presenter och kokade ihop en plan för att kunna överraska! The best kind! 


Det syns inte på bilderna men ljuslyktan hade vi komponerat en text till som stod på glaset. ”The best time for new beginnings is now”. Väldigt passande tyckte vi! Och mamma blev glad och rörd! Lyckat! 

Så allt som allt, ytterligare en fantastisk helg! Nu är det nedräkning inför semester! 

Xoxo

3 thoughts on “Vacation mode

  1. Hej,

    Visst skall man bo nära vatten! Vatten känns som jordens livsådra på något sätt. Själv måste jag ha vattenkontakt där jag bor för att må bra, vara nära vatten eller se vatten. Förut var det hav för min del men nu är det Siljan och Orsasjön i Dalarna.

    Härligt för mamma att få gå i pension.

    Ha en fin dag,

    Kram, Anneli

  2. Så fina bilder. Låter som ni haft en mysig helg 😌
    Naw vad gulligt gjort, förstår din mamma blev glad 💕

Kommentera

