Vilken helg!

Vilken helg vi har haft! Det har varit semesterkänsla hela vägen och jag har verkligen njutit! 


Jag är ju inte världsmästare på att slappa och ta det lugnt, utan blir lätt rastlös, vill göra något och känner mig ”oduglig” om jag inte får gjort en massa när jag är ledig. Ibland kan jag inte ens komma på vad jag ”måste” få gjort, men känner det som att jag slösar bort värdefull tid på att göra inget. 
Men den här helgen har jag tagit det lugnt och verkligen tillåtit mig själv att slappna av och bara vara. Utan minsta dåligt samvete. Jag och mannen har njutit på trädäcket med goda drinkar och samtal och barnen som kom och gick med sina kompisar. Helt underbart! Goda grillmiddagar har vi ätit och jag har tränat och läst i min bok och knappt gjort något hushållsarbete alls. 

Så här äter vi ofta till grillat, sallad, tzatziki, fetaost och vattenmelon! Väldigt grekiskt och väldigt gott! Jag hann inte fota innan C hade ätit halva fetaosten! Som han älskar det! 

I fredags fick vi levererat 4 kubikmeter ved och med teamwork så tog det inte lång tid att stapla allt! Men svettigt och jobbigt var det!


I lördags var det fotboll för A och i söndags sprang båda kidsen Barnens Hinderbana och fick träffa Gladiatorerna från tv. Det var ett riktigt bra event och barnen hade fantastiskt roligt! Ja även jag och mannen var imponerade av dessa muskelberg! 


Igår firade vi nationaldagen med att bjuda mina föräldrar på fika och sen åt vi en god middag på kvällen!


Ja, detta har utan tvekan varit en av de bästa helger på länge! Nu längtar jag efter semester! 

Xoxo

One thought on “Vilken helg!

Kommentera

