Hello sunny Friday

Då är mannen hemma igen efter en lång jobbvecka på resande fot. Jag är så enormt stolt över honom! Han har verkligen gjort karriär och en fenomenal sådan! Med tanke på att vi flyttade till Sverige tillsammans 2007 och han sedan dess har lärt sig flytande svenska (skånska utan brytning) och jobbat sig upp från ingenstans, så är det en bedrift som inte alla skulle klara av. Han har framåtanda, han vågar, han tar för sig och har byggt upp sin karriär genom ren viljestyrka och smarthet! Om man känner till hans bakgrund, vet vad han har gått igenom och vart han kommer ifrån, då blir man om möjligt ännu mer imponerad! Ja, jag skryter på ett väldigt osvenskt vis, men så är vi heller inte så svenska av oss i vår halvgrekiska familj! 

Sagapo, agapi mou!


En härligt solig fredag är det och jag har planerna klara för helgen. Inte för mycket, utan så där lagom så att det finns tid över att koppla av och njuta. 

Ikväll ska C sova över hos en kompis och A ska på sitt allra första skoldisko. Så kul! I morgon ska deras ena kusin sova över hos oss, jag ska handla blommor och fixa i trädgården. Ser fram emot allt!

Ha en underbar helg! Det ska jag ha!


Xoxo 

One thought on “Hello sunny Friday

Kommentera

