Hej fina tisdag

Efter en slapp och skön måndag är jag laddad med ny energi. Idag står det lite fix på schemat efter jobbet. Mannen kommer hem från en jobbresa och i morgon är det min tur. Upp i ottan för att ta ett tidigt flyg till Stockholm och kundmöten. Ombytta roller där hemma alltså. 

Veckan är fullspäckad och det är helt okej. Jag gillar det på en lagom nivå. Måste säga att det är sällan jag stressar nuförtiden. Jag gör det jag känner för när jag känner för det och har ingen press på mig själv att huset måste vara si eller så eller att göra saker jag inte absolut måste om jag inte vill. Barnen är nummer ett. Allt annat blir som det blir. Och jag känner sådan harmoni i tillvaron. Trots att min man är borta väldigt mycket och jag ofta styr skutan själv, så känner jag ändå att läget är under kontroll och jag löser allt! Och vårt hus är alltid städat och i ordning och barnen får mat och läxor görs och aktiviteter hinns med och jag tränar och jag läser och jag kollar på tv-serier. Harmoni trots massor på schemat. Det har jag strävat länge efter och det känns som jag äntligen har hittat balansen! 

Ha en fin tisdag!

Xoxo

4 thoughts on “Hej fina tisdag

  1. Hej,

    Jag läste just ditt förra inlägg och blir så illa berörd över hur din som behandlas. Fy och usch! Och som förälder känner man sig så maktlös och ledsen och till och med arg. Ja, man får ju lust att klå upp skitungarna. Min äldsta dotter har blivit utfrusen och exkluderad av ett gäng tjejer och vad ont det gjorde i mig att se henne ledsen och besviken om och om igen. De hade fester och hon blev inte bjuden etc. Nu har hon insett att dessa tjejer inte är något att ha som kompisar och hon umgås nu med andra kompisar av mycket bättre kvalitet. Ja, men jag vet att det smärtar. Vi är med dig! Been there done that. Kram och stå på er.

    Ha en fin kväll, Anneli

Kommentera

