Måndagstankar

Helgen sa svisch sen var den förbi. Men en väldigt bra helg. Pysslat massor hemma och gjort sånt som får mig att må bra. I lördags var jag slapp och trött men i går var jag full av energi och grejade för fullt. 

Tankar denna måndag:

•Jag försöker komma ifrån vissa negativa tankar, men inte alltid lätt när man ständigt blir påmind. Jag är en person med principer. Och det står jag för. Ogillar när det överdrivs och skapas onödig dramatik av folk som gillar drama. Men då håller jag mig undan i stället. Man kan inte låta sig dras med ner i någon annans negativa sfär. Tur för mig att jag är stark och kan slå sånt ifrån mig. 

•Min stora son fyller snart 11 år. Och det är mycket som händer i den åldern och föräldrarnas åsikter är inte alltid välkomna. Hans två kompisar som han umgås mest med, är väl inte riktigt så bra kompisar som jag tycker man ska vara många gånger. Oftast dom två mot honom så att säga. Dom har sovis, dom åker på utflykter tillsammans, men C blir aldrig tillfrågad om att följa med på något. Han är ständigt lite lite utanför och det är deras regler och villkor som gäller. Och desperat som han är efter att få vara med dom, min son, så sväljer han deras beteende och uppenbara lögner varje gång. Det är jobbigt att se. För som mamma ser jag sorgen i hans ögon. Över att vara den som alltid kommer i sista hand, den som alltid är lite lite utanför, men bjuds in på deras villkor. Jag vet att han är stark, han slår ifrån sig, han vill inte höra på mig och min man när vi ifrågasätter vissa saker kring hans vänner, när de uppenbart ljuger för honom osv. Men han vet. Han vet precis, men vill inte låtsas om det. Jag hoppas en dag att han vågar se. För mitt hjärta gör ont! 

•Jag är så tacksam för min härliga, knasiga, roliga familj. Vi kan verkligen skratta ihop alla fyra. Som vi har skrattat denna helg! Man får en sådan känsla av gemenskap när man skrattar ihop! Så underbar känsla av frihet och kärlek! 

•Jag är så tacksam för att jag har blivit välsignad med en inre styrka som gör att jag har tagit mig igenom otroligt svåra saker i livet utan att knäckas eller bli nedbruten, utan har tagit med mig lärdomar i stället som har lyft mig och förändrat mig positivt! 



Xoxo

Kommentera

