Solig måndag!

Idag är det härligt soligt väder! Jag älskar att vakna när solen redan lyser upp huset och fåglarna kvittrar utanför fönstret! För hur trött jag än är, så är det lättare att piggna till när solen strålar!  Och idag är jag trött! Det var en intensiv men mycket bra helg på alla sätt och vis.

I lördags var det fotboll för A och han gjorde många mål och de vann två av tre matcher! Jaja, man ska inte räkna resultat i den åldern osv, men det gör barnen ändå! De vet mycket väl om de vinner eller förlorar! Men kul har han och det är härligt att se!

Jag handlade och fixade lite där hemma, sen på eftermiddagen tog jag med C och hans kompisar till Busfabriken! Usch vad jag ogillar det stället alltså. Det är verkligen en uppoffring för mig att sitta där i två timmar medan barnen härjar. Ja, vad gör man inte för sina barn alltså!

När barnen var nöjda och glada så åkte vi hem och jag bakade en tårtbotten för första gången i mitt liv. Japp, ni hörde rätt. Snart 40 år och har bara köpt färdiga bottnar tidigare. Dock tycker jag de blir lite vattniga, så jag bestämde mig för att göra en själv. Och ja, på andra försöket gick det ganska bra. Det blir nog inga fler köpta bottnar här i framtiden!

Tårtan blev god och alla gäster gillade den! Gästerna hade vi på söndagen, då vi firade vår 7-åring med vuxenkalas! Fina presenter fick han och vi hade en trevlig stund med skratt, prat och kusiner som lekte och spelade fotboll ihop!

Vi bjöd på äkta grekisk moussaka, tzatziki, sallad och fetaost! Grekisk fest, som sig bör för den här halvgrekiska familjen! 

Ja, helgen har varit fullt upp hela tiden, men livet är härligt på det sättet! Att man har så mycket roligt att hitta på med barnen, släkt och vänner!

Nu väntar en härligt kort arbetsvecka, sen är jag ledig i fem hela, långa, sköna dagar! Det är inte något jag är bortskämd med, att vara ledig! Men samtidigt är jag ju glad att jag har min hälsa och KAN arbeta! För visst är det härligt när pengarna trillar in på kontot varje månad och man kan sätta undan några tusenlappar till roliga saker! Jag minns alltför väl de två månader jag var arbetslös för fyra år sen, hur man inte kände sig som en del av samhället på något sätt, gick hemma i sin ensamhet, som att man inte dög till något och alla andras liv fortsatte och utvecklades och man själv stod stilla och hade konstant ont i magen! Nä fy! Är så tacksam att jag har ett bra jobb! (Ok sidospår)

Vi har en hel del inplanerat under dessa fem dagar, bland annat blir det en tur till Liseberg för att fira A! Vi hittar alltid på något speciellt med barnen kring deras födelsedag, där de får vara med och bestämma vad vi ska göra!

På onsdag är det aw med mina väninnor! Jag har känt så där inför det, av olika anledningar den sista tiden. Men jag försöker rycka upp mig och det blir nog att jag hänger med.

Övrigt som jag har reflekterat över på sistone:

  • Vad folk väljer att skriva på Facebook! Upphör aldrig att förvåna mig! Sitter och skrattar för mig själv många gånger. Alla dessa perfekta liv och saker som folk skriver som är så uppenbara bekräftelsebehov! Enough said! Jag är sällan på Facebook längre, men varje gång jag är det, så påminns jag om exakt varför jag INTE är det!
  • Hur min uppfattning om folk ändras gång efter annan, hur jag kastas hit och dit, förbluffad över hur snabbt folk kan anta en ny skepnad och förändras inför mina ögon. Hur jag tvingas inse att livet verkligen förändras varje, varje dag och hur jag måste lära mig att ta ett steg tillbaka och låta andra människor leva sitt, utan att jag lägger några värderingar i det. Det är svårt, jag är principfast och har bestämda åsikter, men det är ett måste för att behålla förståndet!
  • Jag har blivit otroligt bra på att vara egoistisk! Och nu menar jag i det avseendet att endast tacka ja och göra saker som får mig att må bra! Något som inte känns bra i magen, som ger mig ångestkänslor eller bara är helt emot mina principer, tackar jag numera nej till. Konsekvenserna blir ibland aningen större än man hade velat, men jag måste följa MITT hjärta, leva MITT liv, på det sättet som får MIG att må bra!

Och där får jag nog lämna mina tankar för den här gången! och reflektera vidare i det tysta! 

xoxo

2 thoughts on “Solig måndag!

  1. Kul att tårtan blev uppskattad & god. Ser god ut. Ni har mycket att se fram emot denna veckan, härligt.
    Kul du ändrat dig om AW på onsdag. Inte samma utan dig.

    Du är klok som följer ditt hjärta. Hoppas man kan lära sig lite mer av det. Kommit en bit, men långt ifrån mål.

    Ha en fin vecka

Kommentera

