Redan torsdag

Det är redan torsdag och på lördag eftermiddag kommer mannen hem! Veckorna går verkligen snabbt! Två dagar med att jobba hemifrån och ta hand om sjukling gick rasande fort, men skönt att han är bättre igen! Jag fick handlat och städat och tvättat. Bra det!

Jag känner mig hyfsat pigg denna vecka, trots att jag somnar sent. Men det är ju oftast inte tiden man sover som är avgörande, utan kvaliteten på sömnen de timmar du väl sover. Det går upp och ner för mig det där!

Vi hade det riktigt mysigt i söndags i skogen, jag och barnen. Jag finner sådan ro där! Jag funderar på en tur till en annan skog i helgen. Jag får se vem jag får med mig!

   

    
 

I övrigt försöker jag sortera mina tankar kring diverse saker. Och hela tiden kommer jag fram till att jag måste fokusera på mig, mitt liv och min familj. Ibland känns det som att ingen förstår mig mer än min man! Vissa saker förstår han dock inte heller, men han är min bäste vän!

xoxo

2 thoughts on “Redan torsdag

  1. Jag förstår dig!!!
    Fina ni är! Härligt med skogen, jag älskar också att komma ut dit och bara vara. Det är precis som att jag uppskattar skogen och naturen mer och mer ju äldre jag blir… men det kanske är så att ju äldre man blir och ju mer man har att göra i sitt liv desto mer behöver man lugnet och harmonin som skog och natur ger…

    Jag kan komma på mig själv med att bromsa barnen om man är på väg någonstans bara för att få dem att se den vackra solnedgången eller molnformationerna på himlen eller lyssna på hackspetten eller fågelkvittret… jag tror att det är viktig, att stanna i steget, vara kvar i nuet en liten stund även om man är på väg någonstans även om tiden är knapp…

    Stor kram till dig min vän 💙

    • Precis så är det! Man får helt andra behov ju äldre man blir.
      Jag sa till barnen att blunda, sen satt vi och lyssnade på alla ljud. Det var alldeles vindstilla och vi lyssnade på fågelkvitter och vattenfallet osv.
      Jag brukar också säga till barnen när himlen är så där magiskt vacker.
      Men vill lära dem att uppskatta allt det vackra i livet!
      Kram!

Kommentera

