Samma, samma

En sak har jag lagt märke till den sista tiden, och det är att när jag handlar mat så blir alltid samma saker. Och jag är så trött på det! Trött på vår kyl, trött på dålig fantasi till middagsmat, trött på att det känns som att man aldrig får till den där inspirationen. Blä! 

Nåja, jag får väl försöka börja tänka utanför boxen när jag handlar. För det är mest jag som handlar mat och det har jag inget emot egentligen. Om jag bara kunde få större fantasi! 

Jag börjar också få tankar på att vilja flytta! Jag får det då och då. Min man är helt med på det, men vi känner att vi vill vänta några år tills barnen är större. Man blir dock mörkrädd när man kollar bostadsmarknaden. Det är så fruktansvärt dyrt att bo! Vi bor billigare i vår villa nu än vad vi skulle göra någon annanstans, iaf i de områdena vi vill bo i så fall. Jaja, skönt att vi har några år på oss att fundera ut exakt hur och var vi vill bo. Vem vet, om några år kanske vi har ändrat oss igen och vill bo kvar i vårt hus! 

Denna dagen har börjat konstigt. Lunchdags och jag har inte gjort ett skvatt på jobbet pga it-strul! Dagens i-landsproblem! 

Xoxo

2 thoughts on “Samma, samma

  1. Tycker med det är svårt med att hitta på nya menyer. Vardagarna vill jag gärna det går snabbt, då det är full fart.
    Funderar på att ta matkasse igen. Om inget annat så blir det annat än det vanliga.

Kommentera

