40

Jag har börjat få många funderingar kring detta med att snart fylla 40. För bara ett halvår sedan så blev jag förskräckt vid tanken, men jag måste säga att jag har börjat se det med helt andra ögon.

Det är härligt att ha nått en ålder då man kan fatta beslut och stå för dem. Jag gör inget längre som jag inte själv vill, oavsett om det kan såra andra. Jag står för det jag tycker och bryr mig inte ett skit om att andra tycker på nåt annat sätt. Från tonåring och ända upp i trettioårs åldern, var jag så osäker på mig själv, sökte bekräftelse och var rädd för att säga nej och såra någon annan. Nu är det som att jag har kommit över ett hinder, ett berg är bestiget och det hände av sig självt på nåt sätt. Och ganska nyligen, måste jag säga!

Jag känner mig så mycket tryggare i mig själv än vad jag gjorde för bara ett par år sedan. Och jag är övertygad att det har med åldern att göra. Ålder och erfarenhet hänger ju ihop liksom. Kanske gillar jag inte rynkan mellan mina ögonbryn, som uppenbarligen har kommit för att stanna, men jag gillar den mogna kvinnan som tittar tillbaka på mig i spegelbilden!

Meryl Streep! En av mina absoluta favoriter! Vilken kvinna!

imagesHUBERJTW

Det är en ynnest att få åldras, att vakna upp varje dag och kunna gå till jobbet och komma hem till barnen och krama dem man älskar mest i hela världen!

Jag kommer aldrig mer bli fast i huden, rynkfri och kunna vräka i mig onyttigt utan att behöva träna, men jag har någonstans på vägen börjat acceptera det. Ibland när jag ser unga tjejer som är så där spacklade och uppklädda och fnittriga, så tänker jag på hur himla skönt det är att inte vara där längre. De är fasta i huden, rynkfria och håller sig smala på chips och läsk, men oj vad jag inte saknar den tiden.

Det har tagit mig nästan 40 år att komma underfund med att jag duger precis som jag är. Tänk om jag hade förstått detta redan när jag var 20!

quotes-by-women-over-40-halle-berry-27

xoxo

Kommentera

