Renovering

Ja vi har ju äntligen tagit tag i det fula taket i det ena rummet i källaren. Som vanligt med renoveringar, stora som små, så blir det lite kaos överallt. Det liksom fortplantar sig genom huset också på något sätt. Rörigt i varje hörn känns det som. Men nej, jag ska inte överdriva, på markplan är det faktiskt beboeligt. Dock behöver det städas och påskpyntas, något som har fått stå tillbaka när både jag och mannen skulle kombinera heltidsarbete med renovering och ta hand om barn denna vecka.

Men det händer saker iaf. Allt förarbete tar tid, men det blir nog bra till slut.

Nedan syns hur det såg ut när alla plattor var borta, men röda streck över hela taket. Snyggt. Not! Ser också att jag fotat lite av taket och mer av rummet, haha, ingen fotograf direkt!

 

img_2484Här nedan har vi börjat måla över de röda strecken med täckfärg. By the way, när jag ser mig själv på bild så här, så slås jag av en tanke, jag är inte lika snygg som jag inbillar mig att jag är, haha! Jag borde verkligen inte gå runt och tro att det syns att jag tränar, haha!

img_2491På sista bilden nedan så är alla ränder täckta. Redan stor skillnad, om än jättedåliga bilder.

img_2492Nu ska taket målas två gånger och sen lister upp och voila! Kommer bli ett fint rum för killarna att hänga med sina kompisar!

Glad påsk på er. Nu ska det påskpyntas!

xoxo

 

Kommentera

