Mer färg!

Kalispera!

Igår när jag kom hem från jobbet så var barnen ute och spelade fotboll i det fina vädret och jag var för trött för en promenad, så jag började sortera och ordna bland mina kläder. Och det slog mig att jag har såååå tråkiga kläder. På riktigt! Jag köper inte mycket nytt heller, därav att garderoben inte uppdateras och fortsätter vara lika tråkig!

Jag bestämde mig där och då att från och med nu ska det köpas mer kläder och kläder med färg! Herregud jag kände mig tråkigare än en nunna med allt svart, brunt och grått. Och det går ju inte!

Så idag klickade jag hem två koftor, en rosa och en midnattsblå. En bra början, eller hur!

Jag närmar mig 40 med stormsteg och börjar se ålderstecken och jag är också ruggigt medveten om att kroppen inte håller sig fräsch längre utan hjälp av hårt arbete. Så med allt detta i tanken, måste den här jag-klär-mig-alltid-i-svart-och -känner-mig-supertråkig-kvinnan ta tag i det dystra och tråkiga och liva upp det lite. Jag har alltid gillat svart, sen jag var väldigt ung, så det känns tryggt och säkert. Men no more! More color it is!

Och på tal om färg, hur vackra är inte dessa tulpaner på mitt köksbord! Älskar färgglada tulpaner!

 

   xoxo

Kommentera

