Världen är för grym för mig

En vän delade en video på Facebook. Den var hemsk. Den var rå och grym. Och jag blev så illa berörd att jag började gråta utan kontroll, hejdlöst. Rakt upp och ner och utan förvarning. Mitt på lunchrasten på jobbet! Jag fick gå in på toaletten. Jag blev fysiskt illamående och kände där och då att jag klarar inte mer.

Jag vet att världen är grym och orättvis. Men jag vill inte längre mötas av denna grymhet vart jag än vänder näsan. Jag tog ett beslut för ett tag sen om att vara mindre på Facebook och det har gått bra. Men nu nådde jag en gräns. Nu loggade jag av. Tills jag kan få denna bilden ur mitt huvud, och sluta må illa när jag tänker på det, så kommer jag inte logga in igen. Facebook no more. Och nyheterna i tidningar och på TV får någon annan bry sig om. Världen är för grym för mig!

Instagram är det enda sociala media jag kan hantera just nu, för där följer jag människor som inspirerar mig på olika sätt. Som ger mig något i utbyte. Vackra bilder, tänkvärda ordspråk, fantastiska människor som på olika sätt följer sin egen väg och är nöjda med det.

I övrigt är det nu dags för mig att koppla ner. Jag kommer inte längre bära med mig telefonen runt i huset som om det är min bäste vän. Jag är för känslig just nu. Jag tänker på mina barn, som är mitt allt! Jag vill bara fokusera på det som får mig att må bra. Just nu klarar jag inte mer.

Världen är för grym för mig!

famous-inspirational-quotes_15574-0

xoxo

One thought on “Världen är för grym för mig

Kommentera

