Ljus

Det är underbart att det är ljust ute när man vaknar och ljust ute när man kör hem från jobbet. Dagen känns så mycket längre. Jag önskar att jag kunde säga att jag blir piggare, men just nu är jag väldigt trött. Jag lägger mig i god tid och sover mina timmar, men ändå är jag trött. Är hjärnan slutkörd? Oavsett så är det bara att köra på, livet stannar inte och hela tiden är det saker som förändras runt omkring mig, så det är bara att hänga med i svängarna!

Igår efter jobbet tog jag en rask promenad med A som sällskap på sin cykel. Det var en mysig stund för oss båda, han är alltid så glad och sprallig och man kan inget annat än smittas av hans glädje för livet! Om än dimmigt väder, så var det ljust i alla fall! Sen blev det en otroligt lugn kväll och jag njöt av att göra just det jag ville, i stället för en massa hushållsarbete. Barnen var också trötta, det märktes. C kom hem klockan 19 och tog sin middag med sig till källaren, sen hörde jag inte honom förrän klockan var 20:30. Så är det när barnen är stora, de vill ha sin ensamtid, sin tid för sig själv att koppla av och låta hjärnan vila. Precis som vi vuxna vill ha ibland.

Men eftersom jag känner min store kille så väl, så mycket riktigt kom han upp när lillebror hade lagt sig och satte sig hos mig och vi pratade och kramades! Dessa underbara barn alltså!

xoxo

Kommentera

