Nostalgi

Igår kväll hamnade vi framför min dator där jag har en massa foton sparade och vi hittade riktigt gamla foton och videosnuttar från när barnen var mindre. A var så liten att han hade blöja och vi kände inte alls igen hans röst, och C var ungefär i den åldern som A är nu! SÅ mycket som har förändrats!

Men oj vad vi skrattade och det var underbart att titta på dessa bilder och videos, att minnas, att få en tår i ögat av kärlek och glädje över våra fina barn och att få en påminnelse om hur rysligt fort tiden går! En härlig stund som gjorde att läggdags glömdes bort och tvätten hängdes för sent. Men who cares!

77ef4db6e1b614d9b880de64c28f15681f2b

Den här bilden är en bra påminnelse om hur jag INTE vill leva mitt liv! Så levde jag mycket förr. Väntade. Väntade på ett bra jobb, kärleken, familj osv. Sen fick jag allt det. Och då hittade jag något annat att vänta på. Om jag bara vägde lite mindre, om vi bara hade lite mer pengar, om bara den saken kan hända, om vi bara kunde göra si eller så… Vilket slöseri med tid! Att ligga på dödsbädden och känna att jag bara väntade på saker i stället för att leva NU, nä så vill jag inte ha det! Lev nu! Älska stort och mycket! Kramas! Gör det bästa av det du har! Ge dig hän! Tillåt dig själv att vara lycklig även om pusslet inte är helt! Det kanske aldrig blir helt, men du förstår, det är inte det som är poängen heller!

xoxo

Kommentera

