Härligt väder!

Så kul för barnen att vi har snö och minusgrader även i Skåne! -5 till -7, vindstilla och solsken är underbart! Till och med så att jag tycker det är härligt! I söndags morse visade tempen -13, liiite väl säger jag, men jag vet att i norra Sverige är det betydligt kallare.

Barnen har fått massor med frisk luft, åkt pulka, lekt i snön osv. Och när de har kommit hem, lite frusna och rosiga om kinderna, då har jag värmt upp bastun till dem och så in med både ungar och blöta kläder i bastun. Det är en lyx!

Den här veckan har vi pappan i huset hemma, det känns bra. Även om han är väldigt upptagen på dagarna, så har vi honom hemma på kvällarna.

Igår gjorde jag en mustig köttgryta som fick puttra länge på spisen. Perfekt till kyliga vinterdagar! Det är en av C:s favoriträtter och som tur är blev där massor över till middag ikväll igen!

I övrigt så såg jag klart hela Sons of Anarchy igår. Det var tungt. Det är en tung serie med mycket tragedi och extremt mycket våld. Men jag har älskat den från första stund och även om våldet alltid har varit för mycket för min smak, så har den berört mig in i själen. Det går inte att beskriva den serien för någon som inte har sett den. Som jag misstänkte, så skulle den inte sluta så som jag hade hoppats, men bra slut ändå. Att jag inte har sett den klart förrän nu beror på att efter femte säsongen mådde jag så dåligt över en del saker som hände, så det tog lång tid innan jag hämtade mig och ville kolla igen. Men nu är den slut. Och det känns skönt. Men sorgligt. Vemodigt och ledsamt. Märkligt det där alltså, hur en tv-serie kan påverka en. Jag grät och grät som ett litet barn.

Nu blir det till att kolla femte säsongen av Downton Abbey. Efter allt det tragiska och våldsamma behöver jag byta miljö rent mentalt! Men SOA kommer alltid finnas med mig som en av de bästa serierna.

xoxo

Kommentera

