Reflektioner

2015 var året då jag hittade mitt lugn! Jag läste lite gamla inlägg här på bloggen och hittade ett där jag skrev om just detta. Någonstans landade jag i mig själv och livet som det är nu. Slutade stressa upp mig för småsaker och drog ner på tempot och kraven på mig själv om att hela tiden vara perfekt.

Att jag är så glad och tacksam för allt jag har i mitt liv, har till stor del att göra med att jag har varit med om tider då hela min värld rasade samman och jag trodde att jag aldrig skulle bli lycklig igen! Men på något sätt kom jag starkare ur det och har lärt mig att uppskatta småsakerna, det fina, det vackra i livet. Saker som tidigare gick mig förbi ganska obemärkt.

1465559-8-1340578039415

Att vara glad, lycklig och tacksam betyder inte att livet därmed är utan problem eller nedgångar. Självklart inte. Men det handlar om hur man väljer att se på det.

untitled

Mannen var på tjänsteresa fram tills igår kväll, så jag var singelmamma med kidsen och vi hade en riktigt bra dag igår! Ungarna tog en rejäl sovmorgon medan jag förvisso tog sovmorgon, om än inte så länge som till halv tolv!

En god frukost, sen hade jag avtalat en tid med några som skulle komma och hämta vår kyl och frys som vi har haft i garaget sedan vi flyttade in i huset. I stället för att sälja på blocket för några hundralappar, så valde vi att skänka det till välgörenhet, vilket känns som det helt rätta valet! Jag tycker om att dra mitt strå till stacken när jag har möjlighet!

Efter det hade jag en del ärenden, men barnen var inte pigga på att följa med. Så jag testade att låta C vara barnvakt och det gick hur bra som helst! När jag kom hem satt de fint och spelade FIFA 16 och bara ”är du redan hemma, mamma?” Så det kommer jag helt klart göra fler gånger. Jag tror på att det är viktigt att ge barnen ansvar trots att man kanske är lite orolig. Det växer barnen av!

Sen blev det pannkakor till mellis och barnen gick därefter ut och spelade fotboll ihop. Det blev en fin syskondag också, för de var tillsammans hela dagen. Vi avslutade kvällen med bio och sen åkte vi hem till pappan i huset som då hade kommit tillbaka från sin resa! En riktigt bra dag!

Jag fick in ett kort styrkepass på kvällen! Det är viktigt för mig nu med träningen, jag har gett mig fan på att nå mitt mål! Kosten är det svåraste, då jag bara älskar mat och glass och choklad! Men lite så här tänker jag just nu:

jimi

Så, mitt mål är satt till den 1:e juni! Och skam den som ger sig. Det går redan på rätt håll! Minus 1 kilo sedan nyår! Babysteps…

Ha en fin torsdag, det ska jag ha!

xoxo

2 thoughts on “Reflektioner

  1. Du ger en så mkt positivt tänk att jag själv börjat ”leva” i det. Måste ge de en chans.

    Låter som ni hade en toppen dag igår. Underbart!
    Skönt att det gick bra när barnen var själv, tror också det är viktigt att dem får testa. Man måste ge dem en chans & det växer dem även av.

    Snart är det helg & det ser jag fram emot! Ikväll blir det träning här!
    Du kommer fixa ditt mål 😘

Kommentera

