Ledigheten är slut!

Nu är det åter dags att ställa klockan på 06:00, hur sjutton det nu ska gå till att vakna vid den tiden. Man lär vara trött i morgon kväll. A har precis somnat, klockan är 22:00, trots att vi lade honom 20:30. De sena kvällarna och sovmorgnarna lär ta några dagar att vänja sig av med.

IMG_1946

Men det känns trots allt helt okej att det är dags för jobb igen. Vi har haft det fantastiskt mysigt och jag har älskat varje sekund, men jag behöver komma in i rutinerna igen och är trött på att laga mat och tömma diskmaskinen stup i kvarten. När man är ledig hela familjen så blir det otroligt mycket mat som ska göras och en massa disk. Roligare kan man ha, även om jag gillar att laga mat!

IMG_1951

Jag är supernöjd med att jag har tagit tag i ett par projekt här hemma. Rensa ut kaoset i städskrubben, som nu är toppenfin och ordning och reda och att rensa ur skräplådan i köket som knappt gick att stänga när man väl öppnat den. Såna småsaker, när man väl tar tag i det som stört en länge, är en otrolig tillfredsställelse!

Ordning och reda, var sak på sin plats!

IMG_1947

Julen är ute och nya fina blommor har fått komma in och pryda vårt hem! Jag blir så glad av vackra blommor!

Älskar denna vasen som jag fyndade på Rusta för 10 kronor. (10 kronor!!!)

IMG_1938

IMG_1948

IMG_1949

När jag läser igenom målen jag hade för 2015, så inser jag att jag hade alldeles för många mål, vilket gjorde att en del inte kunde uppnås. Målen för 2016 är relativt få, men realistiska och rimliga och det känns riktigt bra i magen denna gång! Jag är så taggad inför det nya året och jag hoppas det blir lika bra som jag föreställer mig. Om det är något jag har lärt mig genom åren, de svåraste åren i mitt liv, så är det att vad som helst kan hända, men man får försöka ta sig igenom allt på bästa möjliga sätt. Livet man lever nu är summan av alla ens tidigare erfarenheter, människor man mött, platser man varit på och saker man har upplevt. Både bra och dåliga. Allt detta tillsammans formar en till den personen man nu är och om det inte är den man vill vara, så får man resa sig upp, ta tag i sitt liv och visa att det är en själv som bestämmer! JAG väljer!

Och jag väljer att vara lycklig! Jag vet också av erfarenhet, att när svåra saker inträffar i livet, så märker man vilken typ av person man är, genom sättet man hanterar situationen. Jag vet att jag är stark, jag är en kämpe och slåss för det jag vill!

Jag går in i 2016 full av inspiration och när den någon gång tryter, så vet jag var och hur jag ska hitta ny igen!

 Nu är det kväll och jag ska kolla lite tv-serie innan det är dags att sova. Jag har massor att skriva om, men det får helt enkelt vara till en annan dag!

xoxo

2 thoughts on “Ledigheten är slut!

  1. Så fint ni har det 😀

    Att ha dig som vän betyder mkt.
    Dina kloka ord gör att det bara är så sant! Man väljer själv ❤️

    Hoppas du får en lugn vecka i alla rutiner. 😘

Kommentera

