Glad och tacksam

Vid den här tiden på året så bara älskar jag att vara hemma! Det första jag gör på morgonen när jag stigit upp är att tända en massa levande ljus! På helgerna blir det en brasa också och kaffe i soffan framför julkalendern. Finns så otroligt mycket jag älskar med julen och allt detta tillsammans gör mig glad ända in i själen!

FullSizeRender

Och samtidigt som jag blir glad, så blir jag också så otroligt tacksam. Jag vet, jag tjatar om tacksamhet, men det är så jag känner. I de där mysiga stunderna med barnen och mannen så tänker jag ofta på hur lyckligt lottad jag är och att alla de där småsakerna som man tycker är problem, är egentligen en lyx att ha. Jag nojar över hur mycket pengar vi har spenderat, hur jag inte hinner med det jag vill göra, hur jag ska hinna träna, vilken mat vi ska äta, vilka saker som måste inhandlas och förberedas inför vår resa osv. Men allt detta innebär ju att vi har pengar att spendera, ett innehållsrikt liv som ger oss mycket att fixa och dona med, att jag har min hälsa, att vi har mat att äta och släkt och vänner att resa till. Ja, jag är banne mig tacksam!

FullSizeRender2IMG_1582

En vecka som ensamstående har börjat, men det är inget jag tänker så mycket på egentligen. Det enda jag vet är att jag och barnen ska njuta och mysa så mycket vi bara kan, även om vi saknar pappa. C vill handla julklappar till sin lillebror och sina kusiner för sina egna pengar, vilket jag tycker är en riktigt fin tanke. Så i morgon åker jag och C ut och fixar det. Älskade unge med ett stort fint hjärta!

Stilig och nyklippt!

FullSizeRender1

Barnen var så fina och underbara mot varandra igår att jag blev helt öm i hjärtat! Ritade teckning till varandra, myste tillsammans när vi kollade film osv. Gjorde mig så himla glad, för de kan verkligen vara som hund och katt ibland!

IMG_1589

Älskar min underbara familj! Ni betyder allt!

Längtar till julledigt då vi ska resa, mysa, gå på teater, äta massor med god mat och ha en massa tid tillsammans hela familjen!

Ha en fin måndag, det ska jag ha!

xoxo

2 thoughts on “Glad och tacksam

  1. Låter härligt ❤️ Javisst är det härligt. Man ska verkligen inte klaga. Man har det bra ❤️ Man har varandra & det är det viktigaste ❤️

    Jag hoppas ni får en mysig vecka 😘

Kommentera

