Hej December!

December är här! En härlig månad som jag bara älskar! Vi är fattiga efter alla julklappsinköp, men rika på kärlek och värme och i morse hade vi en sådan härlig fin morgon med tänd brasa, levande ljus, julkalendern på TV och, så klart, var sin chokladkalender för barnen!

Första avsnittet av julkalendern fick betyget ”så där” av barnen. Förra årets julkalender var ett spännande äventyr med skattjakt osv, detta året en mer berättande och faktafylld variant. Lärorikt och intressant kan jag tycka, men det barnen vill ha är nog spänning och lite action. I alla fall mina barn, men smaken är som baken! Vi får se om den artar sig till det bättre!

Trots mycket på schemat ser jag till att få mig den där lugna stunden på kvällen, där jag kan sätta mig framför brasan med lite glögg och min bok!

Jag har nu läst ut andra delen i Cliftonkrönikan, En faders synder. Och dessa böcker är ju så grymt bra! En kvar, sen måste jag vänta till slutet av januari på 4:e delen!

9789174751529_200_en-faders-synder_pocket

Tredje delen lär vara utläst långt innan julledigheten, så jag måste hitta något annat som fångar mitt intresse efter den. När jag har läst ut en riktigt bra bok blir jag alltid rastlös, vill bara ha mer!  Märkligt det där!

Hur som helst. Hade planerat lite adventsmys  med vänner, men fick ställa in det då mannen reser till Danmark den söndagen för viktiga möten.

Till helgen blir det en resa för mig till Danmark och julfest med alla avdelningar i företaget! Ny klänning inhandlad!

Har en känsla av att december kommer försvinna i ett jehu och snart sitter man där med rund mage och har ätit alldeles för mycket julmat och lovar att NÄSTA år ska man minsann komma i form på riktigt!

Ha en fin tisdag, det ska jag ha!

xoxo

2 thoughts on “Hej December!

  1. Ja tänk redan december. Det går riktigt fort.
    Jo julkalendern förra året gillade vi skarpt, detta året så där, men ger de en chans.
    Gillar myset på morgonen med barnen ❤️

    Ja just det du ska på julfest på lördag. Spännande. Vad blev de för en klänning?

    Ha en fortsatt fin vecka ❤️😘

Kommentera

