Tacksam

Jag vaknade i natt med ont i halsen och kunde inte somna om på ett bra tag. Allt jag kunde tänka när jag låg där och vände och vred mig var hur trött jag kommer vara idag och hur mycket jag avskyr halsont, för jag vet att det oftast är början på en tråkig förkylning!

Men jag försöker göra det bästa av det. Jag tänker INTE gräva ner mig för att jag eventuellt håller på att bli sjuk. Att vara sjuk är det värsta jag vet, för jag har så svårt för att vara just sjuk, eftersom jag är en person som ständigt har saker på gång, har svårt att sitta still, har svårt att låta bli att konstant göra något där hemma osv. Rastlös till tusen är vad jag är!

Jag tränade igår, både kondition och sen yoga. Ett underbart yogapass! Idag känns det i skinkorna, benen och magen. Det bästa med träningsvärk är att man då vet var det har tagit någonstans, oftast på ställen man inte anade!

Jag mådde toppen när jag la mig igår, men vaknade som sagt med halsont. Trist? Ja absolut. Det värsta som kan hända? Inte ens nära!

I stället försöker jag fylla huvudet med positiva tankar. För jag har så mycket i mitt liv att vara tacksam för. Så in i norden mycket faktiskt! Och jag tycker det är viktigt att fokusera på det som är positivt i livet, att försöka se det vackra, det underbara och det fantastiska! Det är inte alltid lätt, alla går vi igenom tuffa perioder då det är svårt att se bortom stunden och kaoset man befinner sig i. Och det är okej. Det är okej att inte vara positiv hela tiden. Det viktiga är bara att man kan hitta upp igen så småningom. För livet är ju så, en ständig bergochdalbana av med- och motgångar och vad som funkar för en människa funkar inte för en annan. Men se till att äga dina känslor! Det är viktigt att man äger sina känslor. Mår du pissdåligt en dag, äg det! Känn inte att du måste hitta på ursäkter till din omgivning, att andra har det värre, äsch det är väl inget osv. Du har rätt till dina känslor! Äg varenda känsla du har, för utan dina känslor är du ingenting. Då är du ett skal. Ett tomt skal!

Så jag sitter här nu, ensam, med mer och mer ont i halsen för varje minut, och känner en djup tacksamhet över mitt liv. Över kärleken jag kände när min man ringde nyss för att berätta en grej, känslan av att jag är den personen han först av allt vill prata med när han vill berätta något, att han är den jag vill prata med när jag vill berätta något. Kärlek!

 Kanske är där en hel del som inte har blivit som jag trodde i mitt liv. Men det är MITT liv och jag är precis där det är meningen att jag ska vara, med de människor det är meningen att jag ska vara med. Livet är just nu!

xoxo

Kommentera

