Underbar måndag!

Idag känns det okej med måndag efter en underbart lugn och skön helg! Jag har njutit massor denna helg, mest på grund av att jag har fått göra allt i min egen takt utan en massa måsten. Efter några hektiska arbetsveckor var det precis vad jag behövde!

Och igår gjorde jag mitt första yogapass på väldigt länge! Det var asjobbigt, stelt och alldeles underbart! Som att hitta hem! Efter ett 40 minuters konditionspass blev det 20 minuters yoga, vilket kan tyckas fjuttigt, men jag tog ut mig så totalt att jag inte kunde röra mig på över en halvtimme efteråt. Föll ihop som en hösäck i soffan och låg och gnydde! Idag har jag träningsvärk i lår och mage och armar och jag ÄLSKAR det! På jobbet skrattar grabbarna åt mig när jag säger att jag har träningsvärk efter yoga. Det låter väl mesigt enligt dem, eftersom det inte innefattar cross fit, styrketräning eller något annat hard core. Men jag säger bara, prova ashtanga vinyasa-yoga, och snacka sen!

Hur som helst, jag längtar redan efter att rulla ut mattan ikväll igen och ge mig hän! Varför slutade jag när jag mår så bra av det? Vet ej, men ibland kommer livet emellan och man kan inte förklara varför det blir på det ena eller andra sättet.

Jag följer en hel del yoga-konton på Instragram, och igår läste jag en som skrev:

”How to be happy. Wake up every morning and decide that you are in a good mood.”

Words to live by, enligt mig!

Ha en underbar måndag!

xoxo

Kommentera

