Crazy Monday

Barnen har lyckats få alla aktiviteter måndagar och tisdagar och just den här veckan är mannen bortrest fram till onsdag kväll. Jag är van vid det här laget, men det krävs minsann god planering.

Igår slutade jag 16:30 som vanligt, hämtade A på fritids, körde hem så han kunde byta om till fotbollskläder och lämnade honom på fotbollen 17:00. Fram till 17:30 hjälpte jag C med läxa, satte igång en maskin tvätt, plockade undan i köket, sen skjutsade jag honom till parkourgymnastiken som han började på igår, som ligger i en annan del av stan. 17:50 fick jag lämna honom där, för att köra tillbaka och hämta A på fotbollen och deltaga i ett föräldramöte för oss fotbollsföräldrar. När det var slut åkte jag och A tillbaka till C och tittade på honom de sista 20 minuterna. 19:00 körde vi till McDonalds och åt kvällsmat. Fanns liksom noll tid för matlagning igår eftersom jag inte var hemma alls. Kom hem 19:45 och då var det duschen för båda barnen, läxförhör med C, dammsugning och sen läggdags för A. Efter det hängde jag tvätt och röjde det sista i huset. Klockan var 21:15 när jag satte mig i soffan en liten stund. Hade några tankar på att träna, men det sa stopp!

Klockan 23:00 somnade jag som en stock! Vaknade runt 01:00 av åska och blixtar, men somnade snabbt om igen!

Nu är det tisdag och i eftermiddag väntar simskola! Hej och hå!

xoxo

2 thoughts on “Crazy Monday

Kommentera

