En onsdageftermiddag

När man har två energiska pojkar, som jag har, så är det full rulle när de två är tillsammans. Jag är självklart glad och tacksam att de är friska och pigga, men alltså, det här med att gå lugnt och fint i affärer och titta på saker existerar liksom inte för dem. Verkar det som i alla fall. Det ska springas, hoppas och jagas. Och är vi i sportaffärer, som igår, ja då ska det studsas med bollar osv. JAG. BLIR. GALEN. Ibland skäms jag för dem och tänker att andra människor tycker jag är en kass mamma som har noll koll på mina barn och har uppfostrat dem skitdåligt. Nu har jag ju inga flickor, men jag inbillar mig att flickor går så där sött bredvid sin mamma och håller henne i handen och liksom skuttar så där fjäderlätt på sina ballerinafötter med flätorna dinglande. Nåja, det kanske inte är så för alla, men i min värld har alla andra föräldrar väluppfostrade barn som uppför sig!

Anyhoooow! Förutom detta så hade vi en mysig eftermiddag med shopping igår och vi fick tag i det vi behövde. När jag hämtade A från fritids sa han direkt att han ville ha en blå Nike-ryggsäck. Jaha, tänkte jag, det var ju specifikt och kanske inte helt lätt. Men det första vi såg i första affären var denna. Och sista exet. Tack för det liksom!

IMG_0543

Sen blev det nya skor till A, som gick runt med håliga skor. Hmm, dålig mamma igen ja!

IMG_0541

Och sen fick C slutligen också välja skor. Båda två blev väldigt nöjda med sina köp! Och mamman också 😉

IMG_0542

Vi avslutade kvällen med en cykeltur och sen var det kaffe och soffan för mig! Jag är såååå förälskad i vår nya soffa! Att övertala mig till det köpet är det bästa mannen gjort på länge, haha! Det förde med sig stor förändring och det är ju verkligen som det där ordspråket säger, som jag lärde mig på latinlektionerna i skolan: Variatio delectat! Ombyte förnöjer! Ja det gör det verkligen!

xoxo

2 thoughts on “En onsdageftermiddag

Kommentera

