Ordning och reda

Jag gillar ordning och reda och avskyr, verkligen avskyr, röra! Men ändå så lyckas det bli rörigt på många ställen i huset ändå och det liksom gnager i mig emellanåt, men det är så mycket annat som pockar på ens uppmärksamhet och det blir inte alltid av att man tar tag i det där med att organisera upp saker.

Men igår fick jag ett ryck! Ett jävlaranamma flög i mig redan på jobbet och jag började smida planer. Jag messade min man och skrev att jag hade en massa idéer så det var bara att hålla i sig nu. Hans svar blev som vanligt ett lugnt ”okej, knock yourself out”, men han vet någonstans i bakhuvudet att han kommer bli inblandad i detta på ett eller annat sätt, hehe!

Men för att inte bli stressad och överväldigad tänker göra något som är väldigt olikt mig när jag får en idé. Jag tänker ta det lugnt! Hahaha, min man skrattade. ”Du, ta det lugnt!?” Men ja, det ska jag. Jag har skrivit en lista (så klart) där jag ska ta ett rum i taget och bara göra det jag orkar och inte bli galen. Så igår direkt efter jobbet tog jag tag i C:s rum. OMG, med saker han hade. Småkrafs och en massa skit som bara låg och skräpade i lådor och på hans sovloft. Saker han inte ens tittat åt på flera år. Men på ca 1½ timme hade jag rensat och städat allt! Vilken skillnad! Sovloftet är inte längre en förvaringsplats åt en massa skit, utan en mysig plats med madrasser och kuddar som ska utgöra ett krypin för honom att dra sig tillbaka till när han vill ha lugn och ro. Och i lådorna blev det en massa plats! Så befriande det kändes! Nu är det slut på att leva i detta materiella överflöd. Usch! 

Nästa rum blir kallförrådet i källaren. Herregud säger jag bara!

Anyway, ett av de större projekten förra veckan var att vi fick nytt tak på huset! Vilken lättnad att det äntligen är gjort! Det gamla taket var verkligen i bedrövligt skick och vi hade inom snar framtid förmodligen fått problem med läckage och vattenskador! Och det vill man INTE som husägare! Men nu är det gjort och vi är SÅ nöjda!

IMG_0520

xoxo

3 thoughts on “Ordning och reda

  1. Oj ja ibland får man sådana ryck. Jag städade till 22 igår 😂
    Men skönt att det är gjort!

    Ja taket gjorde verkligen ett stort & fint lyft 👍😀 riktigt fint.

    Ha en fin dag ❤️

    • Ja detta är ett projekt nu, men utan tidspress. Är så trött på att ha så mycket saker man inte använder. Ett jäkla materiellt överflöd som inte är klokt egentligen! Slut med det nu!
      Varje rum behöver olika slags förändringar, vissa mer andra mindre, men nu jäklar ska det bli ordning!

Kommentera

