Att kämpa mot ett mål

I början av varje år sätter jag upp olika mål som jag vill uppnå under året som kommer. Jag gillar den där utmaningen, att ha något att sträva mot, och det är ett bra sätt att ta tag i saker som man annars bara skjuter upp. Vissa mål når jag med lätthet och ganska snabbt, andra tar tid och många nås inte alls. Men jag blir inte besviken eller arg på mig själv om jag inte når ett mål, för jag vet att jag har gjort mitt bästa. Och är det inte det det handlar om? Att göra sitt bästa, att kämpa, att utvecklas. Att varje dag vara en bättre person än man var igår! Målet är kanske inte alltid det viktigaste, utan resan dit. Det är min filosofi.

postcard2

När jag nu tittade på min lista över målen, så kunde jag bocka av vissa direkt och andra var jag inte ens i närheten av. Vad jag också upptäckte var att vi, jag och min man, helt plötsligt hade uppnått vissa mål som jag inte ens hade med på listan, mål som tidigare har känts väldigt långt borta och svåra att sträva mot. Men helt plötsligt hade vi uppnått dem ändå. Vilken härlig känsla! Kanske förtjänar vi att lyckan ler mot oss ett tag nu, efter att ha gått igenom en hel del svårigheter under våra år tillsammans. Saker vi har kämpat oss igenom, men som är personliga och väldigt privata så jag kan inte gå in på det här, men ändå! Vi gjorde det!

Efter tolv år tillsammans så upphör min man aldrig med att förvåna mig, på ett positivt sätt! När man tror att man listat ut allt, så händer något och man fylls av stolthet och beundran över vad den mannen kan åstadkomma. Och tillsammans blir vi båda en bättre version av oss själva! You and me against the world, agapi mou!

Så nu, efter att ha friskat upp minnet över vilka mål jag har för 2015, så har jag fått nytt fokus, blivit påmind om det jag glömt att kämpa för. Och jag känner mig redan som än bättre person än den jag var igår!

xoxo

4 thoughts on “Att kämpa mot ett mål

  1. Åh, jag ska också göra en mållista 🙂 Det kan jag sysselsätta mig med nu när jag inget kan eller får göra mer än att kurera mig… jäkla skitförkylning eller influensa… svårt att känna skillnad…

    Stor kram min vän!

    • Åh din stackare!
      Ja det är så bra med mål. Jag har många kategorier, personliga, för hemmet, ekonomin osv. Det är kul att nå ett mål och kul att sträva mot dem också!

      Stor kram och hoppas du mår bättre snart ❤️

Kommentera

