~Detta är inte genrepet, detta är den riktiga föreställningen~

Jag försöker hela tiden leva med ett lags medvetenhet. Att ta in ögonblick, att njuta i stunden och ta vara på lyckan. Självklart är det inte alltid lätt, men försöka, ja det bara måste man! Tycker jag! 

En mening, som jag hörde i en av mina absoluta favoritserier ever, har fastnat hos mig och följer med mig ständigt. En kvinna som är döende i cancer säger till sin väninna : ”Detta är inte genrepet, detta är den riktiga föreställningen. Vänta inte på att ditt liv ska börja, ditt liv är här och nu.” I dom orden ligger så otroligt mycket tycker jag! Words to live by! You only live ones!

 Såg en vacker trappa på en promenad. Så fint!  
 
Om två veckor åker min man på en resa med A. De ska kolla på Liverpool och ha det riktigt mysigt tillsammans i Helsingfors. Tänk att min lille minsting ska komma till ett land som jag aldrig varit, före mig! Haha! Han är väldigt taggad och jag är så glad för deras skull. Jag funderar nu på vad jag och min store älskling ska hitta på den helgen. Vill han hänga med mamma eller är det kompisar som gäller? Något kul ska vi iaf hitta på, jag får fundera lite till. 

Jag och mannen började även att prata om semester nästa sommar. Ja, det är kul att drömma fast att det är ett år tills dess. Vi var helt överens om vad vi vill göra, så nu är det spikat! Känns så kul med planer och saker att se fram emot! 

Hade fina vänner över igår på lite plock och god dricka! Är tacksam för dessa fina människor som finns i mitt liv. 

  
Nu ska jag fortsätta njuta av helgen och ladda batterierna till nästa jobbvecka då jag också är ensam på kontoret! 

Xoxo

2 thoughts on “~Detta är inte genrepet, detta är den riktiga föreställningen~

  1. Ja det ligger verkligen mycket i det.
    Bara att se A reaktion i fredags när saki berättade om Helsingfors är så härligt, det var verkligen lycka & stor glädje.
    Dem kommer ha så mysigt.
    Hoppas du & C kan göra något ihop.

    Super trevligt & gott var det i fredags, tack ❤️Så himla glad att ha er som vänner & kul att Mattias & Saki har något gemensamt.

    Åh redan bokat för nästa år? Ni är ute i god tid. Får berätta mer sen.
    Massa kramar ❤️

Kommentera

