Sol i sinne

Vågar man säga att allt känna så himla bra just nu? Att livet ler mot oss, att saker utvecklas i den riktning jag vill, att jag känner mig lycklig, glad, välsignad, tacksam och allt på en gång. Eller är det dömt för att något dåligt ska hända om man uttrycker sin glädje i ord?

Juni månad är här, min månad, men sommarvädret lämnar mycket att önska. Vilken tur att jag då har sol i sinne åtminstone! Det är fulla, galna scheman just nu, både på jobbet och hemma. Så himla mycket som ska fixas varje vecka, saker som händer, mannen som reser och så vidare. Men kul är det!

Ett stort projekt med huset är på gång, vi ska byta vårt yttertak, som har blivit för gammalt. Så är det med hus från 60-talet! Men det kommer bli ett lyft för huset och inte minst sinnesro för mig och min man. Ska bli roligt och det är hittills den största investeringen vi gjort i huset! Spännande!

Skolavslutningen väntar runt hörnet och för C blir det det allra första ”riktiga” sommarlovet, där han är helt ledig, ingen fritids! Så himla kul för honom! Det har gått så bra under våren sedan vi sade upp fritids och han har gjort väldigt bra ifrån sig i skolan. Under utvecklingssamtalet fick min man veta resultaten på de nationella proven och han hade alla rätt i nästan allt! Vi är sååå stolta över honom. Som belöning fick han en BMX, som han har önskat sig i över ett år!

FullSizeRender

Jag behöver väl inte säga hur glad han blev!

Och jag har gått ner ytterligare lite i vikt och för första gången på länge så håller vikten sig, den far inte upp igen direkt. Så himla skönt! Nu ska jag bara komma in i träningen igen på riktigt. Jag har varit sjukt upptagen sen jag kom hem från New York, så jag har bara hunnit med några träningspass. Men det kommer! Jag vet att jag har det i mig!

xoxo

4 thoughts on “Sol i sinne

  1. Ja dagarna är fulla av diverse saker.
    Åh ja spännande med ett helt lov utan massa måsten. De fixar han kanon.

    Ser väldigt nöjd & glad ut. Dessutom grymt jobbar av honom i alla nationella prov 🙌🏼👏🏻👍

    Ha en fin dag ❤️

  2. Åh vad jag blir glad av att läsa detta inlägget! Underbart härligt att du mår bra och har så mycket spännande framför dig! Det är du verkligen värd!
    Luta dig mot den sköna känslan och spana inte efter ororsmoln i horisonten, hoppas att du får stanna i harmonin länge min vän!

    Han verkar så fantastisk din son (era söner rättare sagt men nu var det ju stora grabben som var med 😉 ) Så himla roligt när man kan överraska sina barn, finns ingen bättre känsla tror jag ❤️

    Stor kram till dig min vän!

    • Tack vännen! Du är så klok och har alltid underbara kommentarer! Nä, jag ska inte spana efter orosmoln, helt rätt!!
      Jo dom är fantstiska, mina söner, men kan ändå driva mig till vansinne ibland, haha! 😉

      Stor kram! ♥

Kommentera

