New York, New York

När man har varit i en stad som New York City för första gången i sitt liv, så är man så fullmatad med intryck, minnen och upplevelser att det inte riktigt går att beskriva. Hur beskriver man den galna trafiken, folkmassorna, pulsen i staden, kontrasten mellan gammalt och nytt bredvid varandra, det storslagan i att befinna sig bland kända och enorma byggnader, folket, kulturen, maten. Jag kan inte. Jag kan visa bilder, men det är ändå inte samma sak.

Jag såg en film på planet hem, som utspelade sig i NYC, som så många andra filmer. Och helt plötsligt kände man igen sig, hade gått på samma gata, sett samma saker, och det kändes på något konstigt sätt hemma, trots den korta tiden jag var där. Och samtidigt så overkligt! En del var inte alls som jag hade föreställt mig, vissa saker på ett bra sätt, andra på ett sämre sätt. Men detta var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Några ord som har fått ny betydelse för mig är trafikkaos, folkmassa, shoppingcenter. Herrejisses!

Och så har jag ätit den godaste ceasarsalladen och den godaste burgaren i hela mitt liv!

Rockefeller Center

FullSizeRender4

FullSizeRender6

Top of The Rock

FullSizeRender3 FullSizeRender2 FullSizeRender1

Empire State Building utanför hotellet

FullSizeRender5

Trump Tower

FullSizeRender

The New York Plaza Hotel

FullSizeRender12

Apple

FullSizeRender14 FullSizeRender13

På Brooklyn Bridge

FullSizeRender11 FullSizeRender10

9/11 Memorial och One World Trade Center

FullSizeRender5FullSizeRender9 FullSizeRender8 FullSizeRender7

Times Square

FullSizeRender4FullSizeRender2

Central Park

FullSizeRender FullSizeRender1 FullSizeRender2

FullSizeRender1 FullSizeRender

FullSizeRender6IMG_99434 FullSizeRender7

På 7th Avenue

FullSizeRender3 FullSizeRender2 FullSizeRender1

Jag har så många fler bilder. Men jag tror detta räcker. Denna stad måste helt enkelt upplevas!

Och i morse drack jag självklart kaffe ur min samlingsmugg från Starbucks ”You are here” collection!

FullSizeRender

xoxo

2 thoughts on “New York, New York

Kommentera

