Nedstämd

Ja, idag är jag nedstämd, lite irriterad, besviken och lite sorgsen. Av olika anledningar de senaste dagarna. Jag kan inte skriva allt här på bloggen, även om jag önskade det ibland. Vissa saker får man helt enkelt hålla inom sig och bearbeta bäst man kan.

Igår var barnen gudomliga! Vi hade en himla mysig eftermiddag och kväll. Jag tränade när jag kom hem från jobbet och under tiden jag tränade kom C hem från sin kompis. När jag var klar med träningen i källaren gick jag upp och fann barnen sittandes tillsammans framför tv:n med kvällsmat på tallrikarna. De hade fixat själva! Jag lät dem sitta kvar framför tv:n. Vi hade bara rester att värma, men man är så glad och tacksam över att de är stora nog att fixa vissa saker själva!

På morgonen sa A att det skulle vara en ”glad-hela-dagen-dag”. Jag frågade hur han kom det, då svarade han att han kom det efter vårt lilla bråk kvällen innan. Jag häpnade över denna insikt och tankeverksamhet som finns hos en snart 6-åring! Och igår kväll när jag berömde barnen för deras uppförande, så sa han ”ja, jag sa ju det, det var en glad-hela-dagen-dag!” Jag blev rörd in i själen över denna kloka underbara unge! ♥ Rörd blev jag också över att C verkligen tog till sig rollen som storebror igår, att bevittna det är så mycket känslor att det knappt får plats inom en!

Mina älskade barn! Lyckan i mitt liv! De som får mig på bättre humör bara av att tänka på dem!

xoxo

3 thoughts on “Nedstämd

Kommentera

