And that has made all the difference…

För ett tag sen ändrade jag min header till en bild av min absoluta favoritdikt någonsin, skriven av Robert Frost. Några få ord som säger så mycket. Jag älskar dem och kan läsa dem om och om igen! Och de orden stämmer så väl in på mig och mitt liv. Jag stod vid ett vägskäl, och jag valde den okända vägen. Det var den dagen då jag valde att lämna mitt liv i Sverige för kärleken i ett annat land.

And that has made all the difference.

Jag tog chansen, jag hoppade, jag kastade mig ut i det okända. Och jag landade någonstans på ojämn, skakig mark, men jag överlevde. Jag valde äventyret. Och jag överlevde! Och med åren har marken jämnats till, och nu står jag stadigare än någonsin. Tack vare min familj. Tack vare mitt val.

Bit efter bit faller på plats, saker utvecklas i den riktning jag vill. Och det gör mig så ofattbart lycklig och så ofattbart rädd på samma gång. Rädd för att mista det. Rädd för att något ska komma i vägen och ta bort lyckan från mig. Men lyckan känner jag i nuet och försöker leva där så mycket jag kan!

And that has made all the difference!

xoxo

6 thoughts on “And that has made all the difference…

Kommentera

