Att hitta lugnet

Påsken är över. Fyra dagar av familjetid och ledigt från jobbet är över. Men vilka fyra dagar det har varit! Inte för att det hände något storslaget, utan för att jag hittade det där lugnet inom mig för att kunna bara vara! Vi tog sovmorgon, drack gott kaffe i tv-soffan, njöt av solen som strålade från en blå himmel alla dagar, påtade i trädgården och tog tag i projekt, tvättade rent trädäcket, köpte nya utemöbler, köpte ny gräsklippare, åt underbart god mat, grillade korv till lunch, tränade, läste, tittade på film, träffade släkten på påskafton, åt godis, fick besök av påskharen, barnen lekte med kompisar och var ute och spelade fotboll. Såna saker. Saker som vi gillar. Jag behöver inte planera varje dag med utflykter och umgänge och en massa hålligång, det duger så bra för mig att vara hemma, ta dagen som den kommer, fixa och dona och varva tiden med allt det jag gillar mest.

FullSizeRender8

FullSizeRender7 IMG_93996 FullSizeRender6 FullSizeRender5 FullSizeRender4

Nya vårskor blev det för A, som var i stort behov av nytt på fötterna. Nya fotbollsskor för utesäsongen blev det också. Så klart!

FullSizeRender1 FullSizeRender3 FullSizeRender2

Så himla nöjd med köpet av utemöbler. Det var helt i min smak, lagom stort, luftigt och fint. Viktigt var att det inte var stora klumpiga möbler till vår lilla uteplats, men att bordet kunde göras större vid behov. Och att det lätt kan flyttas undan när vi vill sola på altanen osv. Och allt det hittade vi i detta.

FullSizeRender

Ja, man får verkligen säga att vi har tagit vara på dessa fyra dagar. Och jag tror att barnen också är väldigt nöjda med sin påsk och C med sitt påsklov! Nu är vi redo för rutiner igen!

xoxo

4 thoughts on “Att hitta lugnet

  1. Låter hur härligt som helst!
    Precis så känner jag också, att bara få lulla runt hemma och påta och fixa i lugn och ro och barnen behöver också bara få vara, få kunna göra det de vill när de vill. Underbart!

    Stor kram!

  2. Låter underbart. Man måste inte planera alla dagar utan ta de som de kommer. Nästan bäst så.
    Ni har hunnit med massor. Fina skor & utemöbler 😀 ha en bra dag ❤️

Kommentera

