April april

1:e april och nu vill jag ha vår! Nåja, solen skiner i alla fall, men det är kallt och regnet kommer och går. Mars månad gick fort känns det som, men det var en väldigt bra månad tycker jag!

April är en härlig månad på många sätt. Den största händelsen är så klart vår älskade ”lillus” (som storebror kallar honom)  som fyller 6 år! Mitt hjärta svämmar över av kärlek alltså!

Den sista tiden har jag funderat mycket på det här med hur man spenderar vardagen och hur allt går på rutin och man ibland glömmer bort att varje dag är guld värd. Man hör och läser om folk som ändrar sin syn på tillvaron efter att ha gått igenom tragedier av olika slag, men det ska inte behöva krävas en tragedi för att man ska vakna tycker jag!

Så jag har försökt börja fånga dagen! Livet handlar inte om att vara så korrekt hela tiden, att alltid göra det som samhället anser är rätt osv. Det handlar om att hitta sin väg och följa den. Så jag överraskar barnen med frukost på sängen mitt i veckan, popcorn till tv:n en tisdagskväll, struntar i tvätten om jag inte känner för det, tar ett glas vin en måndag, vågar ta tid för mig själv och min träning, pussar extra på mina barn och min man. Såna saker. Småsaker, men ack så viktiga för mig!

Jag och mannen pratar en del om framtiden, gör upp lösa planer vad vi vill göra, vart vi vill resa och uppleva och så vidare. Älskar sånt! Jag vill börja våga mer! Våga vara spontan, våga ta chanser. Våga spendera de där extra slantarna på upplevelser med familjen, när snåljåpen inom mig egentligen vill spara dem osv. Är ni med på vad jag menar?

Livet är här och nu! Lev det till fullo!

xoxo

4 thoughts on “April april

  1. Ja nu vill vi ha vår & värme. Inget regn & rusk.
    Tycker de går så fort framåt. Ibland önskar man ett litet stopp.
    Sista arbetsdagen sen väntar långledighet 👍 jag längtar med 😀

    Ha en bra dag ❤️

Kommentera

