Sol och varma känslor

Att solen visar sig flera dagar på raken är inget vi är bortskämda med så här års i Skåne. När solen visar sig brukar det dessutom vara snorkallt ovanpå allt, men det gör faktiskt inget. Ja, jag fryser och huttrar och förbannar snålblåsten, men nej, det gör ändå inget. För det är helt enkelt underbart att känna solens strålar mot ansiktet och att behöva ha solbrillor på sig när man kör bil! Det är ljust och soligt när man kör till och från jobbet, bara det gör ju en glad! Enda nackdelen med solen är väl att ljuset visar att jag inte alls dammtorkat på över en vecka. Nåja, jag tog tag i den välbehövliga städningen i söndags!

FullSizeRender1 FullSizeRender3

Till något helt annat. Märkligt är, att jag var själv med barnen hela förra veckan och det gick väldigt bra vid läggdags alla dagar. En del bus men inget allvarligt, de lade sig lugnt och fint och jag tappade varken humör eller tålamod. Men så fort pappa är hemma så blir det kaos vid läggdags. Vi lägger alltid ett barn var, varannan gång med barnen så att säga, men det blir ändå kaos. Och det ska springas några varv runt köket, viftas med snoppen, jagas och busas och skojas och stimmas så man blir helt snurrig! Barnen då alltså, inte mannen, haha! Även om han är rätt bra på att skoja till det också och öka på kaoset. Vill inte ha sagt något mer med detta mer än att det är ett märkligt fenomen! Och jag kan inte annat än tokälska min knasiga, livliga familj!

Nästa vecka anländer svärmor, mannens syster samt systerdotter. Så i helgen blir det lite småfix inför detta, samt skrubba rent duschen och toaletten som de ska använda! Denna månaden lär försvinna i ett jehu känns det som! Men nu längtar vi till våren och jag längtar så klart mer och mer till min resa till New York! När svärmor har åkt hem ska jag ta tag i mitt ESTA-tillstånd. Enkelt fixat, man ska bara sätta sig ner och göra det! Sen ska jag börja plugga på en massa om Det Stora Äpplet och lista vad jag/vi vill se och göra när vi är där! Längtar!

Sorgligt är att jag snart har plöjt igenom alla säsonger av Downton Abbey och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv nu! Jag fullkomligt älskar den serien och miljön och människorna och intrigerna och jag är inte redo att lämna dem. Ja, jag hör själv hur patetiskt det låter, men ändå. Jag är inte redo för en ny serie, så jag får väl ägna mig åt läsandet igen. När jag började kolla på DA så slängde jag ju allt vad böcker heter åt sidan, vilket gör att jag nu har två helt nya böcker att sluka. Ja, det får bli planen! Tills nästa säsong av DA börjar visas!

xoxo

8 thoughts on “Sol och varma känslor

  1. Så kan våra killar med vara 😉😂
    Men är man själv är de oftast lättare av någon anledning.
    Ja snart får ni besök 😀 och du får lite långledigt 👍

    Kram

  2. Jag känner igen fenomenet med att det funkar hur bra som helst när man är själv med kidsen och så spårar det ur när man är båda vuxna… fattar inte varför men visst är det konstigt?!

    Solen ärade solen vad vi är glada att träffa den några dagar 🙂 man blir så pigg och man blir så glad…juh!

    Vad mycket roligheter du har att se fram emot, härligt att planera och längta sånt älskar jag.

    Tack för tipset om DA, jag har bara sett något enstaka avsnitt men nu vet jag vad jag ska fylla mina sjukdagar med, kidnappa kidsens ajpäd 😉

    Ha det allra bäst min fina vän ❤

    Kram

    • Åh är du också sjuk! Jag med! Såg färdigt serien igår. Det är en sorg. Jag vet det är tramsigt men den är sååå bra!
      Vad kul att fler känner igen det fenomenet med barnen, haha! Helt galet!
      Krya på dig och stor kram fina du! ❤️

Kommentera

