Bra saker

Igår åt barnen kvällsmat hos mormor och morfar, så jag hade ett par timmar alldeles ensam i huset på kvällen. Vad gjorde jag? Jag tog det väldigt lugnt. Med mina mått mätt. Jag tränade, förstås, men det var tungt! Åt en god sallad, kollade ett avsnitt Downton Abbey, småplockade. Lite sånt. Kände mig tung i huvudet och gick på halvfart, men det var skönt. Jag frös så mycket, alltså ända in i märgen, trots att jag hade tänt brasa, så jag satte mig i bastun! Himmelriket! Lät bastun vara igång så när barnen kom hem tog de var sin dusch och bastade en stund. Lyckan var total! En bra dag!

En annan bra sak var att mannen kom tryggt fram i Berlin, trots snökaos på vägarna. Man är allt lite orolig när han är ute och kör så långa sträckor.

A har lärt sig att läsa. Hux flux känns det som, men så är det så klart inte. Men riktigt stolta är vi, han är trots allt bara 5 år. Hans intresse för bokstäver började för nåt år sen och helt plötsligt ljudade han fram hela ord. Ingen fattar hur, för vi har inte övat, men han kan läsa en hel text med både stora och små bokstäver. Numera läser han godnattsagan själv och vi lyssnar! ♥

C är bra på att spela tuff, men långt där inne gömmer sig den lilla 9-åringen ändå och i vissa stunder kommer han fram och är så där liten igen. Älskar de stunderna, det har gått för fort den sista tiden på vissa plan. Kompisar, kompisar, kompisar. Helt nya attityder kommer fram och ibland känner man knappt igen pojken mitt emot en vid middagsbordet. Han liknar min unge, men varken låter som honom eller beter sig som honom. Vill behålla honom liten ett tag till. Eller, stor men ändå liten. ♥

Onsdag igen. Idag blir det ytterligare ett frisörbesök, C den här gången. Verkar vara vår onsdagsgrej. Fika har jag lovat, sen hem och förhöra läxor, laga mat och allt annat som hör till. Ska bli mysigt!

På fredag sover eventuellt A borta. Planerna inte helt spikade än. Jag skulle verkligen behöva lite egentid med C. Mycket händer i hans liv just nu och jag vill hinna fånga upp honom, lyssna och bara finnas där.

Vi har kommit halvvägs i singelveckan och det känns mycket bra!

xoxo

2 thoughts on “Bra saker

  1. Skönt med lite egentid. De behövs ibland, men varför plockar man alltid då 😂
    Hoppas ni hade en mysig onsdagskväll.

    Åh ja tiden går för fort 😳 vill med att tiden ska stoppas lite!

    Stor kram ❤️

Kommentera

