Singelveckan

Mannen åker idag. Kommer hem någon gång på fredag natt eller lördag morgon. Och jag saknar honom redan. Känner mig tom och sorgsen. Mer än vanligt denna gången. Men jag kommer fixa det. Så klart, det gör jag alltid.

Men jag känner hur jag kryper in i min bubbla, sluter mig och tar avstånd från omvärlden där spännande saker händer och livet rusar på i hög hastighet. Där vill jag inte vara just nu, jag vill bara vara här. Jag och mina barn, nära tillsammans. Det känns som det enda som betyder något nu.

Lever på minnen från helgen som kändes lång och bra och fin och rolig och precis lagom. Volleybollturnering för C, fotbollsträning för A. Jag tog tag i saker, röjde, fixade, sorterade och slängde. Tränade och slappade och kollade många avsnitt Downton Abbey. Tapasmys med familjen på lördagen och hemmagjord pizza på söndagen. Mycket familjetid. På vårt sätt. En helg att älska!

FullSizeRender

Nu vill jag stanna här, i min bubbla. Mysa med barnen. En vecka av vardag, men med extra allt. Vardagslyx, tillsammanstid, kramar, popcorn mitt i veckan, citronkaka, film och kärlek.

xoxo

5 thoughts on “Singelveckan

  1. Trist att mannen är borta. Finns om det är nått.
    Varför har du kommit in i en bubbla? Negativt?positivt?

    Låter himla mysigt som du beskriver din/er vecka. Vardagslyx är nått jag e dålig på.. Tycker bara dagarna är inrutade i att funka.

    Hoppas ni hade en mysig måndags kväll

    Kramar ❤️

Kommentera

