Måndagstankar

Jag börjar skriva på ett inlägg om mitt liv, hur jag ser på mitt liv och hur jag lever det och hur jag känner att jag har utvecklats som person av diverse saker som har hänt under resans gång. Men sen raderar jag allt igen, censurerar mig själv, känner att jag lämnar ut för mycket av mig själv och är inte beredd att ta det steget.

Jag vill skriva om min man, om oss och om saker jag tänker kring äktenskapet. Men jag kan inte, jag måste respektera vårt privatliv. Funderar på att radera allt detta jag nyss skrivit också och bara strunta i att försöka få detta att låta vettigt, när jag känner att det låter otroligt flummigt!

Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen, bara en massa svammel, men någonstans långt inom mig finns något. Något som vill ut. Ett hopp. Ett hopp om framtiden och att vissa saker är på väg att förändras och bli så mycket bättre än de någonsin varit. För jag är inte sorgsen, nej så är det inte, jag är hoppfull!

Oron över barnen finns dock där alltid. Oron över förälsdraskapet, uppfostran och min roll som mamma. Är rädd för att göra fel. Är rädd för att ge för mycket, ge för lite, vara för snäll, vara för sträng, ha för lite tålamod, tolerera för mycket, ja, listan kan göras lång. Hur vet man? Den mesta tiden går man på känsla och hoppas att resultatet ska bli bra. Ibland känns det hopplöst. Ibland känns det så otroligt bra. Men aldrig någonsin förändras min kärlek till mina barn, det går inte att älska någon mer!

Ja, många känslor stormar inom mig, men de flesta är fyllda med hopp! För trots oro och trots rädsla, som förmodligen är ofrånkomligt, så är livet så förbaskat härligt och jag vill leva det! Inte storslaget och extravagant, så är det inte meningen att jag ska leva, men ödmjukt, kärleksfullt och med de personer som betyder allra mest för mig. Vi skapar våra minnen i vår enkelhet, utan stora rikedomar och överdådighet. Detta är vårt lilla äventyr!

xoxo

3 thoughts on “Måndagstankar

  1. Oj hoppas inget hänt. ❤️
    Jo man har alltid en oro.,tror aldrig man kommer ifrån de!
    Barn över jag får för mkt, men standarn har ändrats sedan jag va barn.,
    Ibland gör/ger man för mkt men de e svår balans.

    Ni e bra föräldrar & barnen mår bra 😀

    Kram ❤️

Kommentera

