No regrets

Igår hade jag en lugn och skön eftermiddag med barnen. Mannen är bortrest till på torsdag kväll, så jag kör ensamstående några dagar. Medan C lekte med kompis och A softade i soffan så passade jag på att träna. Det går bra nu och jag hoppas att det får fortsätta så. Jag har ett delmål att uppnå den 1:e februari och just nu känns det verkligen möjligt! Jag längtar efter att gå i kjol och linne i sommar och känna mig bekväm i mig själv. Jag bara måste klara detta!

Häromdagen var jag inne på det med att när allt känns lite för bra så blir jag orolig att något ska hända. Och ja, det gjorde det ju så klart! Men, det är inget allvarligt egentligen, det är inget jag kan påverka, det går att lösa, så jag ska släppa det! Livet går vidare och vissa saker kommer sakna betydelse helt när man en dag ser tillbaka på dem. Som jag sa till en vän, det man ångrar mest här i livet är det man inte sa och inte gjorde. Chanser man inte tog, saker man inte sa till någon man bryr sig om, tiden man inte spenderade med barnen osv. Jag vill inte ångra såna saker på grund av att jag slösade tid med att grubbla över saker jag inte kan påverka ändå!

untitled

Så, med den inställningen så är jag faktiskt på bra humör idag trots bakslag! Min man är fantastisk där, han peppar mig och säger till mig att släppa det och kan verkligen få ner mig på jorden igen när jag flaxar iväg lite för långt. Han är den inre rösten jag behöver ibland för att stilla oron i själen!

Så nu kör vi på det vänner, NO REGRETS!

xoxo

2 thoughts on “No regrets

  1. Helt övertygad att du kommer fixa ditt mål. Vi stöttar & hjälper varandra. ❤️

    Du har så bra & positiv inställning,. Synd man själv inte vore sån.
    Jobbar på de!

    Kramar ❤️

    • Just nu måste jag vara positiv. Saker som har en lösning får inte uppta min tid eller energi. Saker som att fatta ett beslut, saker som inte har en direkt lösning, ja, då är det så klart svårare. Allt är inte lätt hela tiden!

      Ja, jag börjar faktiskt tro att jag kan fixa det den här gången! Är så sjukt taggad när jag märker tydliga resultat!
      Kram

Kommentera

