~Be spontaneous, don’t take everything so seriously, live life!~

En spontan pw med en vän igår kväll blev ett härligt avslut på dagen, jag var dödstrött och behövde verkligen den friska luften. Så himla kul att ha hittat vänner som är lika spontana som jag är, som också värdesätter en promenad i frisk luft trots blåst och regn. Spontanitet, I love it!

För lika inrutat som livet kan tyckas ibland, lika spontana kan vi faktiskt också vara i vår familj! Vid några tillfällen har jag och mannen dragit iväg på semester bara så där huxflux. Jag kan få totalt galna idéer ibland och mannen blir sällan förvånad eller säger nej. Och det piggar upp att göra spontana grejer, att våga, att bara köra på utan att tänka för mycket. Annars är jag ju något av en expert på att tänka igenom många saker och analysera.

En sak jag alltid strävar efter är att slappna av och leva i nuet, inte ta allt så förbaskat allvarligt och njuta av livet när tillfälle ges. Livet kan vara nog så allvarligt ändå många gånger, så man behöver släppa taget om vissa saker och bara go with the flow. Därför kan jag inte förstå alla dessa människor som blir superupprörda för en sån löjlig sak som Barnkanalens sång om snoppar och snippor. Helt plötsligt har det blivit en debatt om genus, hen, transsexuella och herregud! Suck!

Nä, jag vill fokusera min energi på viktiga saker, som min familj och min fritid och min hälsa. Samhällsdebatter är så klart bra och nytänk behövs, men folk bryr sig om för många småsaker och Sverige har tyvärr blivit ett land där saker överanalyseras in i det oändliga och minsta grej som trampar någon annan på tårna blir till stora rubriker. Så himla uttjatat och tråkigt!

Jag väljer att stanna här, i min lilla bubbla av välmående och lite roliga grejer att se fram emot, som en roadtrip till Ullared med en vän, en tjejmiddag, en massa träning och familjetid. Det behövs faktiskt inte mycket för att jag ska må bra och vara glad! Att uppskatta de enkla sakerna i livet är det som gör allt värt det! Spontana saker i vardagen, ett samtal med barnen om egentligen ingenting, en överraskning, tid med en vän, hålla hand med mannen när man promenerar, ja såna småsaker. Det behövs inte mer för mig! De enkla sakerna i livet!

untitled

untitled1 untitled2

xoxo

2 thoughts on “~Be spontaneous, don’t take everything so seriously, live life!~

  1. Du har så rätt i de du skriver 😀
    Jag hade önskat jag va där du e i ditt tänk & att släppa på en hel del..

    Tycker jag stampar kvar..

    Sverige är ett land som verkligen överanalyserar ALLT!! 😝

    Ja snart är de dags.. Lääääääääängtar!

    Kram ❤️

    • Fast det är inte alltid så lätt det där, man vill mycket men när man är en orolig själ, så är det inte lätt att släppa saker.
      Men vissa saker bara måste man släppa för att överhuvudtaget må bra och fungera!
      Kram!

Kommentera

